×
آخرین اخبار

مغازه‌دار هشترودی ۱۰۰ گرم طلای گمشده را به صاحبش برگرداند

  • کد نوشته: 71904
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۹
  • 324 بازدید
  • «عباس کارگر» مغازه‌دار پاکدست هشترودی ۱۰۰ گرم طلاهای گمشده یک پیرزن روستایی را در پیاده‌رو خیابان پیدا کرد و آن را بی‌درنگ به صاحبش برگرداند.
    مغازه‌دار هشترودی ۱۰۰ گرم طلای گمشده را به صاحبش برگرداند

    به گزارش دیدگاه نیوز ، طی روز گذشته، پنجشنبه اصناف خیابان شهید «قاضی» این شهر پیرزنی را دیدند که افتاده و بی‌حال است و پس از پرس و جو متوجه شدند که وی پول و طلاهایش را گم کرده است.

    اما شاهدان می‌گویند که حال بد این پیرزن روستایی زیاد دوام نیاورد و کمی بعد، هم‌همه‌ای در میان مردم و بازاراریان به راه افتاد؛ هم‌همه‌ای که نشان از پیدا شدن طلای این پیرزن داشت و بار دیگر اهمیت پاکدستی را یادآوری کرد.

    این مغازه‌دار در مورد جزئیات ماجرا به خبرنگار ایرنا می‌گوید: در حال تمیز کردن جلو مغازه بودم که متوجه یک نایلون گره‌خورده شدم و به نیت انداختن آن داخل سطل زباله، آن را برداشتم.

    «کارگر» ادامه می‌دهد: از آنجایی که نایلون سنگین بود، بازش کردم و با طلا و مقداری پول مواجه شدم؛ ابتدا می‌خواستم به پلیس زنگ بزنم یا به همسایه‌ها بگویم که شنیدم پیرزنی در بازار به دنبال گمشده‌اش است.

    وی اضافه می‌کند: پس از رویارویی با این پیرزن و برای اطمینان بیشتر علت ناراحتی‌اش را پرسیدم و پاسخ داد که «مقداری طلا گم کرده‌ام».

    این مغازه‌دار پاکدست بیان می‌کند: وقتی به او گفتم که گریه نکن من طلاها را پیدا کرده‌ام؛ برق در چشمانش درخشید و پس از گفتن نشانی درست طلاها، بسته را به او دادم.

    «عباس» حکایت ما اینگونه ادامه می‌دهد که «وقتی این پیرزن دستهایش را رو به آسمان گرفت و دعایم کرد، بار دیگر لذت معنوی عمل به توصیه‌های دینی را تجربه کردم.

    آری پیرزن روستایی دعایش کرد و خودش هم آمین گفت؛ گویی در همان لحظه اجر این پاکدستی مغازه‌دار پرداخت شد./ایرنا

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *