×
آخرین اخبار

مشاور عالی وزارت بهداشت: ویروس جهش‌یافته مختص انگلیس نیست، بلکه اولین‌بار دانشمندان انگلیسی کشفش کردند

  • کد نوشته: 55353
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۷
  • 453 بازدید
  • محمداسماعیل اکبری، رییس مرکز تحقیقات سرطان و مشاور عالی وزیر بهداشت در مورد به کار بردن عبارت «ویروس انگلیسی» از سوی مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی، گفت اینکه دانشمندان انگلیسی اولین بار جهش ویروس کرونا را کشف کرده‌اند، معنایش این نیست که این گونه ویروس مختص انگلیس بوده است.
    مشاور عالی وزارت بهداشت: ویروس جهش‌یافته مختص انگلیس نیست، بلکه اولین‌بار دانشمندان انگلیسی کشفش کردند

    به گزارش دیدگاه نیوز ، رییس مرکز تحقیقات سرطان گفت که هنگامی یک بیماری شیوع پیدا می‌کند ما آن را مراقبت می‌کنیم و کنترلی که ما در ایران انجام می‌دهیم اپیدمیولوژیکال است و به معنی این است که باید نتیجه آزمایش فرد مثبت شود تا بگوییم بیمار است و اپیدمیولوژی می‌گوید چند نفری که با فرد بیمار در تماس بودند هم ناقل هستند.

    اکبری افزود که کنترل بیماری در کشور‌های غربی به شیوه سرولوژیکال است یعنی هنگامی که در یک محل مورد مثبت پیدا می‌شود از تعدادی از افراد آنجا نمونه گرفته می‌شود و برای مثال اگر ۱۰۰ نفر هستند از پنج نفر آزمایش گرفته می‌شود و ژن‌هایشان را مطالعه می‌کنند و از آنجایی که پروفایل ژنی ووهان در حال حاضر مشخص است، از طریق دستگاه تشخیص می‌دهند که یک ژن شبیه پروفایل ژنی ووهان نیست و به همین دلیل باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

    مشاور عالی وزیر بهداشت تاکید کرد که دانشمندان انگلیسی‌ اولین کسانی بودند که تحقیق کردند و جهش ویروس را هم در کشور خودشان و هم در آفریقای جنوبی کشف کردند ولی معنایش این نیست که این گونه ویروس فقط آنجا بوده، این جهش ویروس است.

    محمداسماعیل اکبری تاکید کرد که «مطمئنا اگر ما در ایران به دنبال بررسی جهش ویروس کرونا برویم کلی جهش داریم و حتما یکی دو جهش را گیر می‌آوریم.»

    او همچنین گفت که من معتقدم که ویروس کرونا دست‌کم تا پنج یا شش سال دیگر وجود دارد و در افراد نوجوان که واکسن برای آن‌ها ساخته نشده است، خودش را عوض می‌کند چرا که ویروس زنده است، البته موجود زنده نیست و اعجابش هم همین است که همه حجم ویروس در دنیا ۱۰ گرم است ولی تمام ساختار‌ها را به هم ریخته است.

    مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه جهش‌های ویروس کرونا همچنان ادامه دارند ولی ممکن است یک دفعه خود ویروس تصمیم بگیرد از بین برود.

    او گفت که تقریبا به طور متوسط اگر ایمنی بالای ۷۵ درصد وجود داشته باشد، ویروس شش سال دیگر هم وجود دارد، که با سالی که گذشت می‌شود هفت سال البته به شرطی است ویروس همین روند را داشته باشد و اگر چنین نباشد هفت سال به ۷۰ سال تبدیل می‌شود و تنها راه مقابله با آن هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *