×
آخرین اخبار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
فعال بودن ۶۸ درصد واحدهای شهرک های صنعتی کشور/ سهم لرستان پایین تر از متوسط کشوری

  • کد نوشته: 28207
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۳
  • 455 بازدید
  • معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم کلنگ زنی مجتمع فروسیلیس بروجرد گفت: ۶۸ درصد واحدهای اقتصادی در شهرک های صنعتی کشور فعال هستند که سهم لرستان در این زمینه پایین تر از متوسط کشوری است.
    فعال بودن ۶۸ درصد واحدهای شهرک های صنعتی کشور/ سهم لرستان پایین تر از متوسط کشوری

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، محسن صالحی نیا تصریح کرد: هم اکنون ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعالیت می کند که سهم لرستان از این تعداد ۲ درصد است.
    وی با اشاره به افزایش چند برابری سرمایه گذاری در کشور ادامه داد: ایجاد جهش در واحدهای موجود با هدف بهره برداری بیشتر از ظرفیت آن ها و ایجاد تحرک در واحدهایی که در بخش های زیرساختی، تأمین اقلام پایه، واسطه ای و نهایی فعالیت می کنند، از مهمترین سیاست های پیش روی دولت است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به صفر رساندن واردات اقلام و کالاهای نهایی ضروری است و باید با تولید و توسعه صادرات، خود را از وابستگی به نفت خارج کنیم.
    صالحی نیا با اشاره به سیاست های پیش رو با هدف پژوهش و تولید در کشور افزود: راه اندازی واحدهای راکد تولیدی، تأمین مواد اولیه، توسعه و تأمین نقدینگی برای واحدهای موجود از جمله این سیاست ها است.
    وی سرعت بخشیدن به بهره برداری از طرح های در حال اجرا را از دیگر سیاست های اولویت دار دانست و تاکید کرد: اجرای طرح های توسعه، اجرای پروژه های فناوری جدید و افزایش ظرفیت پروژه ها از دیگر اولویت های پیش رو است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از فروسیلیس به عنوان ماده اولیه مورد استفاده در صنایع آهن و فولاد و صنایع کوچک و متوسط یاد کرد و افزود: لرستان در حوزه صنعت و معدن در حال توسعه است و هنوز ظرفیت های زیادی برای بهره برداری دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *