×
آخرین اخبار

فرمانده ارشد طالبان: با ادامه حضور آمریکا آتش‌بس در افغانستان غیرممکن است

  • کد نوشته: 19254
  • ۱۳۹۸-۱۰-۱۰
  • 595 بازدید
  • یک فرمانده طالبان گفت: پیش از خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان برقراری آتش‌بس و یا آغاز گفت‌وگوها با دولت افغانستان ممکن نیست.
    فرمانده ارشد طالبان: با ادامه حضور آمریکا آتش‌بس در افغانستان غیرممکن است

    به گزارش دیدگاه نیوز، یک فرمانده طالبان گفت: پیش از خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان برقراری آتش‌بس و یا آغاز گفت‌وگوها با دولت افغانستان ممکن نیست.

    «مولوی منصور» از فرماندهان طالبان در جنوب غرب کابل گفت: برقراری آتش‌بس به این دلیل که افغانستان تحت کنترل آمریکا است امکان ندارد. این فرمانده به شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» گفت: آمریکا باید بطور کامل از افغانستان خارج شوند در غیر اینصورت برقراری آتش‌بس ممکن نیست.

    منصور که ارتباط مستقیمی با هیات مذاکره کننده طالبان در قطر ندارد، ادامه داد: وقتی آمریکایی‌ها اینجا را ترک کنند پس از آن گفت‌وگوها بین طرف‌های افغان آغاز می‌شود، وقتی آمریکایی‌ها حضور دارند هیچکس با دولت افغانستان گفت‌وگو نخواهد کرد. وی تصریح کرد:طالبان خواستار خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان است و حضور حتی یک نظامی این کشور در افغانستان به معنی ادامه «اشغال» خواهد بود.

    منصور ادامه داد: شرایط ما ایجاد یک دولت اسلامی، خروج همه نیروهای خارجی و نظام اسلامی مشترکی است که مورد توافق همه باشد. مطمئن هستم که به توافق صلح دست پیدا می‌کنیم زیرا آمریکایی‌ها جز صلح گزینه دیگری ندارند و اگر موافقت نکنند ما با زور آن‌ها را بیرون می‌کنیم.

    این در حالی است که در چند روز اخیر برخی رسانه‌های غربی از موافقت شورای رهبری طالبان با برقراری آتش‌بس ۱۰ روزه خبر می‌دهند اما «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با رد این گزارش‌ها تصریح کرد که طالبان هیچ تصمیمی درباره آتش‌بس نگرفته است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *