×
آخرین اخبار

فرماندار الیگودرز: ۳۶ کیلومتر جاده الیگودرز به مسجدسلیمان تامین اعتبار شد

  • کد نوشته: 53892
  • ۱۳۹۹-۱۱-۲۵
  • 1301 بازدید
  • فرماندار الیگودرز گفت: ۳۶ کیلومتر از جاده دسترسی این شهرستان به مسجدسلیمان تامین اعتبار شده و ۱۴ کیلومتر اول آن در حال انجام است.
    فرماندار الیگودرز: ۳۶ کیلومتر جاده الیگودرز به مسجدسلیمان تامین اعتبار شد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، ماشاالله نعمتی در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: در صورت عملیاتی شدن پروژه جاده الیگودرز به مسجد سلیمان تحول بزرگی در حوزه شهرستان الیگودرز ایجاد می‌شود.

    وی بدون اشاره به رقم اعتباری این طرح گفت: قطعه اول این پروژه، از «بزنوید» به «لیروک» به طول ۳۶ کیلومتر با ایجاد سه دهنه پل بزرگ و چهار تونل در حال اجرا است و جاده راه ارتباطی لرستان به خوزستان را برقرار می‌کند.

    وی اضافه کرد: همچنین پنج کیلومتر از جاده الیگودرز – داران آماده شده است و به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت که از اداره کل راه و شهرسازی انتظار می رود این محدوده را هرچه زودتر آسفالت کند.

    فرماندار الیگودرز همچنین با اشاره به پروژه آبرسانی به ۹۹ روستای این شهرستان گفت: این روستاها به دلیل اجرای پروژه «قمرود» دچار مشکل شده اند و فاز اول تصفیه خانه برای آبرسانی به این روستاها احداث شده است.

    نعمتی بیان کرد: الیگودرز دارای مناطق سخت گذر بسیار و گازرسانی به روستاهای آن مستلزم راه دسترسی مناسب است که این مهم نیازمند تامین اعتبارات ملی و استانی می باشد.

    وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت ناحیه صنعتی «چمن سلطان» الیگودرز، گفت: ۷۰ درصد عملیات خاکبرداری این ناحیه صنعتی انجام شده است و انتظار می رود شرکت شهرک‌های صنعتی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم در این منطقه اقدام کنند.

    نعمتی با اشاره به احداث راه آهن ازنا – الیگودرز بیان کرد: این پروژه ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین عملیات احداث تونل انحرافی سد خاکی «عالی محمود» در شهرستان نیز توسط پیمانکار در حال انجام است.

    به گفته وی ۹ پروژه ملی در الیگودرز در دست اجرا است که با بهره برداری از آنها تحول مثبتی در راستای زیرساخت و خدمات عمرانی شهرستان ایجاد خواهد شد.

    الیگودرز با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق لرستان قرار دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *