×
آخرین اخبار

سونیا اندیش تشریح کرد؛
عملکرد چهارساله کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز

  • کد نوشته: 66384
  • ۱۴۰۰-۰۴-۲۰
  • 262 بازدید
  • رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز عملکرد چهارساله این کمیسیون را در صحن علنی شورا تشریح کرد.
    عملکرد چهارساله کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز

    به گزارش دیدگاه نیوز ، سونیا اندیش در تشریح عملکرد ۴ساله کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در ۴ سال گذشته، کمیسیون‌های شورای پنجم یکی از بهترین کمیسیون‌های ادوار شورا بود. چه در حوزه بازدید و چه در حوزه استفاده از صاحب‌نظران اقدامات خوبی صورت گرفته است.

    او ادامه داد: کمیته‌های تخصصی و حوزه کاری کمیسیون عمران و حمل و نقل را مشخص کردیم که شامل ۳ کمیته عمران و ترافیک و اچ اس ای (HSE) بود.

    او یادآور شد: برگزاری ۱۱۰جلسه، بررسی ۱۱۷دستور جلسه و ۶۹ بازدید، از جمله عملکرد کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تبریز است.

    اندیش تشریح کرد: مهم ترین دستورات جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شامل موضوعات ترافیک، نظارت، نام‌ها، لوایح، تعرفه‌های عوارض محلی، بودجه‌های عمرانی در سنوات، آسفالت معابر، قطار شهری، اتوبوسرانی، نگهداری و مرمت پل‌ها برای اولین بار در تبریز و ادوار شورا، تاکسی رانی و حمل و نقل عمومی، وضعیت میدان آذربایجان، پیاده‌راه‌ها، راه‌آهن بستان آباد به تبریز، حمل و نقل و بار کالا، ترمینال، پارک حاشیه‌ای، انتخابات داخلی، ایمنی پروژه‌ای اچ اس ای، فرودگاه تبریز و وضعیت رفت و آمد آن، میدان خلبان، اتصال میدان خلبان به آذربایجان، اتوبان ولایت و … بود.

    او با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه ترافیک، گفت: تعریض خیابان‌ها و توزیع آسفالت شهری به عنوان مطالبه شهروندان، موجب بررسی طرحی تحت عنوان مطالعات جامع ترافیک شهر تبریز شد.

    او افزود: این مطالعات شامل بحث حمل و نقل ترافیکی، حمل و نقل بار در ترافیک شهری، جلسات با پلیس راهور در مورد اجرای ماده ۱۳۸ و تعامل با این نهاد، بهبود مدیریت ترافیک و تصویب و خرید دوربین‌های ترافیکی، تاکید بر افزایش پیاده‌راه و مسیرهای دو چرخه سواری تا حدودی موفقیت آمیز بود.

    این عضو شورا گفت: نهایتا برای حمل و نقل ترکیبی بحث‌هایی صورت گرفت که شامل استفاده از اتوبوس، مترو و تاکسی و… بود. البته علی رغم اینکه در بودجه شهر این موضوع برای شهرها و روستاهای اطراف تعریف شده، هنوز اجرایی نشده است.

    او با بیان اینکه در حوزه عمرانی، ضمن تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، اقدام به تعریف پروژه‌های جدید کردیم، اضافه کرد: البته تاکید کمیسیون تعیین تکلیف پروژه‌های ناقص قبل از تعریف پروژه جدید بود.

    اندیش تاکید کرد: در بحث بودجه‌بندی، نقش فعال کمیسیون عمران مشهود است که برای پروژه‌های عمرانی شهر بودجه های قابل توجهی تعریف کردیم.

    او همچنین خاطرنشان کرد: تمام مناطق و سازمان‌ها هر سال به صورت متناوب در کمیسیون عمران حضور یافته و مشکلات خود و عملکرد عمرانی مناطق را مورد بررسی قرار دادند.

    او با اشاره به عملکرد کمیسیون عمران در حوزه شفافیت، بیان کرد: در این حوزه خواستیم تمام قراردادهای عمرانی در سایت شهرداری قابل ملاحضه باشد که اقدام مثبتی در راستای شفافیت است که جزئیات آن را به نمایش می‌گذارد.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: در حوزه آسفالت که مطالبه شهروندان است، کمیسیون عمران به الزام شهرداری و ارائه اولویت‌هایی در این زمینه اقدام کرد. در شهر تبریز برخی معابر سالانه آسفالت‌ریزی می‌شوند و برخی دیگر ۱۲ سال است از کیفیت نامطلوب آسفالت رنج می برند. ما در کمیسیون، اولویت آسفالت معابر شهری را تعیین کردیم.

    او در این باره یادآور شد: تجهیز کارخانه آسفالت شهرداری جزو مصوبه‌های کمیسیون عمران بود و در کنار آن شهرداری ملزم شد که از پیمانکاران تضمین ۵ و ۱۰ ساله برای کیفیت آسفالت توزیع شده اخذ کند.

    به گفته سونیا اندیش، بررسی و تصویب ۴ هزار میلیارد برای متروی تبریز و اخذ فاینانس‌های دلاری از دیگر مصوبات کمیسیون عمران بود که با افرایش قیمت دلار عملا بحث فاینانس دلاری ممکن نشد.

    او افزود: بازدیدهای دوره‌ای از ایستگاه‌ها و مسیر متروی تبریز، تحقیق و تفحص از قطار شهری، بررسی تصادف رام قطار از دیگر اقدامات کمیسیون عمران در حوزه مترو است.

    این عضو شورا همچنین بیان کرد: در آذر ۹۶ طرحی تصویب شد که شهرداری تبریز به خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس اقدام کند و مقرر شد ۸۲.۵ درصد آن را دولت و ۱۷.۵ درصد باقی مانده را شهرداری پرداخت کند که متاسفانه بر اثر تحریم ها این کار انجام نشد.

    الزام اتوبوسرانی به هوشمندسازی و اصلاح مسیر بی آر تی، تصویب و حمایت از رانندگان و کمک رانندگان، تصویب تجهیز و نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های شهری از دیگر مصوبات کمیسیون عمران است که سونیا اندیش در صحبت هایش به آن اشاره کرد.

    او همچنین با اشاره به ایجاد ترافیک در خیابان هایی مثل دارایی به جهت تخلیه بار کامیون ها، گفت: در این دوره از شورا شهرداری را ملزم به احداث بارانداز در خیابان های دارایی اول، دوم و سوم کردیم.

    او در پایان عنوان کرد: شناسایی، بیمه و حمایت از دستفروشان و حمایت از باربران، از دیگر مصوبات کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز در دور پنجم بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *