×
آخرین اخبار

اعضای شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان:
طرح جابجایی ساکنین مناطق آلوده شهر مسجدسلیمان ۱۸ سال بلاتکلیف است

  • کد نوشته: 191102
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۴
  • 84 بازدید
  • طرح جابجایی حدود ۵ هزار خانوار از ۵ منطقه آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان، در سال ۸۵ آغاز شد.

    طرح جابجایی ساکنین مناطق آلوده شهر مسجدسلیمان ۱۸ سال بلاتکلیف است

    بر این اساس طی سفری که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت به استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان داشت طی مصوبه ای مبلغ ۱۲۰میلیارد تومان از اعتبارات نفت برای اجرای این طرح و جابجایی ۵ هزار واحد مسکونی اعتبار در نظر گرفته شد.

    از ابتدای اجرای این طرح قرار بر این بود تا این خانوارها پس از آماده‌سازی منازل در ۲ نقطه امن منطقه چم آسیاب و واحدهای آپارتمانی نیمه‌تمام هوانیروز ساکن شوند، اما پس از گذشت ۱۸ سال از آغاز این طرح هنوز این پروژه به صورت کامل اجرا نشده است.

    به گزارش دیدگاه نیوز، علی قنبری عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در این خصوص اظهار داشت: علی رغم گذشت ۱۸ سال از اجرای طرح جابجایی منازل مسکونی آغشته به نفت و گاز مسجدسلیمان هنوز این پروژه تکمیل نشده است که موجب آسیب های زیست محیطی برای اهالی این مناطق و بلاتکلیفی ادارات خدمات رسان در ارائه خدمات به شهروندان شده است.

    قنبری اضافه کرد: ادارات خدمات رسان در بحث صدور مجوزات ساخت و ساز ، صدور سند، عوارض، بهسازی، نوسازی و ارائه خدمات زیرساختی به مناطق آلوده دارای محدودیت قانونی هستند و این موضوع سبب نارضایتی و گلایه مندی شدید شهروندان شده است.

    ابراهیم سرخمرد عضو دیگر شورای شهر با اشاره به اینکه ساکنین مناطق آلوده پس از گذشت ۱۸ سال از اجرای پروژه جابجایی سردرگم هستند ، بیان کرد : ساکنین مناطق آلوده به نشت نفت و گاز در وضعیت بحرانی به سر می برند و سرانجام بسیاری از این خانوارها در هاله ای از ابهام قرار دارد چرا که سلامت آنها در معرض خطر است.

    وی ادامه داد: علی رغم پیگیری هایی که طی سالیان گذشته در سطح شهرستان و استان شده است تاکنون وضعیت این مناطق نامشخص بوده است.

    سرخمرد در خاتمه گفت: اعضای شورای شهر خواستار تعیین تکلیف اجرای این پروژه و تشکیل جلسه فوری کارگروه مناطق آلوده در شهرستان جهت خروج از شرایط کنونی ساکنین مناطق آلوده هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *