×
آخرین اخبار

ادعای مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:
ضعف مهارتی کارجویان یکی از مشکلات اصلی اشتغال در لرستان است

  • کد نوشته: 196458
  • ۱۴۰۳-۰۵-۱۳
  • 72 بازدید
  • مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با توجه به بررسی های به عمل آمده ضعف مهارتی کارجویان یکی از مشکلات اصلی اشتغال در لرستان بوده که یکی از دلایل این امر، نبود ارتباط منطقی و هدفمند میان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های استان با ظرفیت‌های موجود است.

    ضعف مهارتی کارجویان یکی از مشکلات اصلی اشتغال در لرستان است

    به گزارش دیدگاه‌نیوز از لرستان؛ «سید فرهاد ناصری نیا» در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ملی مهارت ، نقش آموزهای مهارتی را در توسعه اشتغال موثر عنوان  و اظهارکرد: پیشرفت و توسعه هر جامعه ای در گروی سرمایه های انسانی صاحب مهارت بوده و اگر آموزش را مترادف با سرمایه گذاری در نیروی انسانی در نظر داشته باشیم می توان ارتباط مستقیم و مثبت میان توسعه اقتصادی و به کارگیری مهارت و تخصص نیروی انسانی را به عنوان یکی از مهمترین عوامل تولید و ایجاد اشتغال تاییدکرد.

    وی افزود: آموزشهای فنی و حرفه‌ای می‌تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده کند یا توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد بنابراین این آموزش‌ها کسب مهارت‌ها را در راستای تکنولوژی و علوم وابسته به همراه دانش‌های خاص مربوط به شغل و در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه می دهد.

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است حتی کسانی که در مراکز کاریابی ثبت‌نام می‌کنند با توجه به استعدادسنجی که صورت می‌گیرد نیاز به آموزشهای مهارتی دارند و در این راستا با تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بسته شده این کارجویان به مراکز فنی و حرفه ای معرفی ، تا آموزش های مهارتی لازم را ببینند.

    ناصری نیا بر ارتقاء سطح مهارت بیکاران در لرستان تاکید کرد و ادامه داد: حرکت به سمت آموزش های تخصصی از موضوعاتی است که باید در استان مورد توجه قرار گیرد زیرا در گذشته آموزش هایی داده می شد که متناسب با نیاز بازار کار و بنگاه های اقتصادی استان نبود.

    وی اظهار کرد: با توجه به بررسی های به عمل آمده ضعف مهارتی کارجویان یکی از مشکلات اصلی اشتغال در لرستان بوده که یکی از دلایل این امر، نبود ارتباط منطقی و هدفمند میان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های استان با ظرفیت‌های موجود است.

    مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان به ظرفیت های خوب آموزش مهارتی در اداره کل فنی و حرفه ای لرستان اشاره کرد و افزود: این اداره کل با برنامه ریزی های صورت گرفته و شناسایی بازار کار و تعامل و هماهنگی با دانشگاه های و واحدهای اقتصادی اقدام به آموزش های مهارتی لازم برای کارجویان و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی کرده که این امر می تواند در توسعه اشتغال نقش مهمی داشته باشد .

    وی در پایان گفت: هفته ملی مهارت ، فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ  کار و تلاش  و فرصتی است تا جایگاه مهارت را در نگاه خانواده ها، جوانان، مسئولان، شرکای اجتماعی، نهاد های مردمی و غیره تعالی بخشیده و بستر مناسب را برای توسعه آموزش های مهارتی در سطح جامعه فراهم 

     

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *