×
آخرین اخبار

صنایع دستی لرستان ۳۲ نشان مرغوبیت کسب کردند

  • کد نوشته: 16117
  • ۱۳۹۸-۰۳-۱۸
  • 766 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۳۲ نشان مرغوبیت صنایع دستی توسط استان کسب شده که از این تعداد ۲۶ نشان ملی و ۸ نشان یونسکو و جهانی است.  افشین بابا حسینی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای جهانی شدن، […]

    صنایع دستی لرستان ۳۲ نشان مرغوبیت کسب کردند

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۳۲ نشان مرغوبیت صنایع دستی توسط استان کسب شده که از این تعداد ۲۶ نشان ملی و ۸ نشان یونسکو و جهانی است.

     افشین بابا حسینی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای جهانی شدن، صنایع دستی تحت تأثیر شرایط اقتصادی قرار گرفته است، افزود: اهداف برگزاری نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی، کمک به ارتقا و بهبود کیفی محصولات بر اساس فاکتورهای تعیین شده نشان بین‌المللی مرغوبیت صنایع دستی یونسکو است.

    بابا حسینی بیان کرد: براساس تفاهم نامه همکاری بین معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان با بانک گردشگری با محوریت حمایت و توسعه کارگاه‌های صنایع دستی در کشور و ابلاغ دستورالعمل مربوطه به ادارات کل، صاحبان کارگاه‌های صنایع دستی می‌توانند با مراجعه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان و طی روال قانونی از این تسهیلات استفاده نمایند.

    وی اظهار داشت: این تسهیلات به میزان یک تا پنج میلیارد ریال با نرخ ۱۰ درصد بوده و مدت بازپرداخت آن نیز ۳۶ ماه است.

    معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: تاکنون ۲ نفر از هنرمندان برای دریافت تسهیلات فوق به سازمان مرکزی معرفی شده که با پرداخت تسهیلات یکی از صاحبان کارگاه‌های مذکور در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی موافقت شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *