×
آخرین اخبار

گفت و گو با ملی پوش والیبال 
شقایق حسن خانی:اگررسانه ها به ورزش زنان توجه کنند، با جذب اسپانسر شاهد درخشش استعداد  ها خواهیم بود

  • کد نوشته: 186447
  • ۱۴۰۳-۰۱-۱۲
  • 92 بازدید
  •   گفتگوی اختصاصی دیدگاه نیوز با: شقایق حسن خانی کاپیتان تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان است که ساکن شهر جلفا استان آذربایجان شرقی است. شقایق حسن خانی والیبالیست نوجوان کشورمان در رابطه با شروع ورزش خود عنوان کرد: از ابتدا علاقه ای به والیبال نداشت، در کودکی یا توپ فوتسال با خواهرم والیبال بازی کردم، […]

    شقایق حسن خانی:اگررسانه ها به ورزش زنان توجه کنند، با جذب اسپانسر شاهد درخشش استعداد  ها خواهیم بود

     

    گفتگوی اختصاصی دیدگاه نیوز با:

    شقایق حسن خانی کاپیتان تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان است که ساکن شهر جلفا استان آذربایجان شرقی است.

    شقایق حسن خانی والیبالیست نوجوان کشورمان در رابطه با شروع ورزش خود عنوان کرد: از ابتدا علاقه ای به والیبال نداشت، در کودکی یا توپ فوتسال با خواهرم والیبال بازی کردم، اما به دلیل ضربه های نامناسب به توپ خواهرم از من عصبانی شد و من برای یادگیری این ورزش در باشگاه ثبت نام کردم. سپس در جشنواره بلند قامتان شهر جلفا، استعدادیاب، به دلیل استایل بدنی خوب، بنده را به تیم تبریز معرفی کرد و من چندین ماه به شهر تبریز سفر میکردم تا در تمرینات تیم شرکت کنم.

    حسن خانی که کاپیتان تیم ملی نوجوانان کشورمان بوده است در این خصوص گفت: تا آن زمان نمیدانستم که والیبال در ایران تیم ملی دارد و بنده می توان به بالاترین سطح کشور برسم.  بعد از مدتی توانستم کاپیتان تیم تبریز شوم، چند دوره به مسابقات کشوری اعزام شدیم و عناوینی کسب کردیم؛  در این مسابقات استعدادیاب هایی بودند که افراد مستعد را برای اردوهای تیم ملی انتخاب می کردند و بنده هرروز به امید و انگیزه ی اینکه روزی لباس تیم ملی را می پوشم و کاپیتان تیم ملی می شوم تمریناتم را ادامه میدادم.

    وی ادامه داد: موانع زیادی مانند دوری مسیر ،کرونا،مدرسه و… وجود داشت اما هیچ چیز نمیتوانست من را تسلیم کند تا اینکه روزی از فدراسیون تماس گرفتند و گفتند به اردوی تیم ملی دعوت شدم ، بنده به تمام اهداف آن سال رسیدم .هم توانستم پیراهن تیم ملی را بپوشم و هم کاپیتان تیم ملی شدم.

    شقایق حسن خانی در مسابقات آسیایی تایلند زیر ۱۸ سال و اردوهای تیم ملی بزرگسالان حضور داشت و با تیم های سایپا و ذوب آهن مقام سوم لیگ برتر بزرگسالان را کسب کرد همچنین مدال طلا تورنومنت داخلی تیم میکسرز کشور عمان را به دست آورد. او با تیم ملی نائب قهرمان جام جهانی کورنا کیا ایتالیا شد.

    والیبالیست با استعداد کشورمان در مورد بهترین و بدترین خاطره ورزشی خود اظهار داشت: بهترین خاطره ورزشیم تورنمنت ایتالیا است. به دلیل اینکه اولین اعزامم با تیم ملی بود، شور و شوق زیادی داشتم و توانستم در این مسابقات بازیکن موثری برای تیمم باشم؛ از همه مهم تر توانستیم عنوان نایب قهرمانی را بدست آوریم و دست پر به وطن برگشتیم. بدترین خاطره ام زمانی بود که قبل از اعزام به مسابقات اسیایی از ناحیه شکم احساس ناراحتی کردم و دکتر تیم تشخیص داد که در این ناحیه پارگی عضله داشتم.

    حسن خانی در ادامه گفت: با این حال اعزام شدم و با درد بسیار زیاد برای کشورم بازی کردم، به نظرم توانستم برای تیمم موثر باشم و کمک کنم اما بعد از مسابقات، یک تایم تقریبا طولانی در استراحت مطلق بودم. ما ورزشکاران همواره  در معرض آسیب هستیم، ممکن است با یک آسیب از تیم کنار گذاشته شویم و تا چند مدت از میادین دور باشیم. ما بازیکنان بیمه نمی شویم و تنها تحت پوشش بیمه ورزشی هستیم، بیمه ورزشی نیز درصد بسیار پایین را میتواند تامین کند.

    شقایق حسن خانی با اشاره به اینکه باشگاه ذوب آهن حرفه ای تیم داری میکند، عنوان کرد: امسال در تیم ذوب آهن اصفهان در سطح لیگ برتر بازی کردم و خداروشکر تیم نتیجه نسبتا خوبی گرفت. ذوب آهن بسیار تیم بزرگی است و بازی کردن در این تیم برای من افتخار بزرگی بود .

    وی ادامه داد: زمانی آرزویم بازی در این تیم بود که امسال به آن رسیدم. امسال سال متفاوتی بود زیرا نسبت به بازیکنان دیگر کوچکترین عضو بودم، توانستم در ترکیب اصلی تیم بزرگی مانند ذوب آهن حضور داشته باشم و  در چند بازی امتیاز آورترین بازیکن میدان شوم.

    ملی پوش والیبال ایران در رابطه با شرایط فعلی خود افزود: هم اکنون در اردوی تیم ملی جوانان هستم و برای مسابقات آسیایی چین آماده می شوم . تیم ملی در این تورنومنت با تیم های تایلند و ویتنام هم گروه است و شرایط خوبی دارد. ما نیز به عوان بازیکنان تیم هرروز سعی میکنیم بهتر از دیروز باشیم و بتوانیم در قالب یک تیم منسجم به چین برویم  تا نتیجه ی خوبی بدست آوریم.

    حسن خانی در پایان گفت: برای پیشرفت در ورزش حرفه ای خواب، تغذیه و تمرین بسیار تآثیر گذار است. همچنین اگر رسانه به ورزش زنان اهمیت بدهد و تیم ها بتوانند اسپانسر جذب کنند. شاهد درخشش استعداد های خوب سرزمینمان خواهیم بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: امیر علی شفیعه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *