×
آخرین اخبار

شرکت‌های کربن بلک و نورد از اهواز خارج شوند

  • کد نوشته: 153016
  • ۱۴۰۲-۰۶-۱۱
  • 74 بازدید
  • سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در حال حاضر مهم‌ترین شرکت‌های صنعتی مستقر در اهواز که باید جابه‌جا شوند، شرکت کربن بلک و در مرحله بعد شرکت نورد هستند.

    شرکت‌های کربن بلک و نورد از اهواز خارج شوند

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛فرهاد قلی‌نژاد سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت شرکت‌های آلاینده در شهر اهواز اظهار کرد: طبق قانون هوای پاک، صنایع آلاینده مستقر در شهرها باید به خارج از شهرها مستقر شوند.

    وی با اشاره به افزایش محدوده شهرها و قرار گرفتن مناطق مسکونی در کنار صنایع و بروز مشکلاتی برای شهروندان افزود: در خوزستان فهرست صنایع مشخص شده و در حال حاضر مهم‌ترین شرکت‌های صنعتی مستقر در اهواز که باید جابه‌جا شوند، شرکت کربن بلک و در مرحله بعد شرکت نورد هستند.

    سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه شورای حقوق عامه خوزستان بر جابه‌جایی این شرکت تاکید دارد، عنوان کرد: اولویت نخست، انتقال شرکت کربن بلک به خارج از اهواز است و مقرر شده است که تا پایان این ماه جابه‌جا شود و اگر در این مدت زمان، جابه‌جا نشود پیگیری حقوقی و قضایی انجام می‌شود.

    وی گفت: در استان خوزستان صنایع کوچک مستقر در شهرها نیز موجب ایجاد آلودگی صوتی و بر هم خوردن آرامش شهروندان شده‌اند، در بسیاری از مناطق مسکونی شاهد استقرار صنایع پرخطر مانند واحدهای کپسول اکسیژن و تعمیرگاه کامیون هستیم و با توجه به مصوبه هیات وزیران در خصوص احداث شهرک صنوف مزاحم و آلاینده، در حال پیگیری این موضوع هستیم.

    قلی‌نژاد تصریح کرد: در این خصوص به شهرداری‌های خوزستان اعلام کرده‌ایم که هر شهرداری باید یک شهرک صنوف داشته باشد تا برای جلوگیری از استقرار صنایع آلاینده در شهرها اقدام کنیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *