×
آخرین اخبار

شبکه قمار، رادیو جوان و بانک مرکزی: تامین هزینه های ساسی مانکن از ایران تا آمریکا

  • کد نوشته: 172104
  • ۱۴۰۲-۰۹-۲۴
  • 281 بازدید
  • در سایه گسترش فضای مجازی و اینترنت در ایران، شاهد افزایش فعالیت‌های غیرقانونی همچون قمار آنلاین غیرقانونی و پول‌شویی هستیم که حامیان جدی خواننده های زیرزمینی مانند ساسی مانک هستند. در این میان، رادیو جوان، یک شرکت ثبت شده در آمریکا، به عنوان یکی از اسپانسرهای اصلی این فعالیت‌ها شناخته می‌شود. این مقاله به بررسی چرخه پول‌های حاصل از قمار، نقش رادیو جوان و نبود برخورد مؤثر از سوی مقامات قضایی و پلیسی در ایران و آمریکا می‌پردازد.

    پول‌شویی از طریق قمار غیرقانونی

    همزمان با گسترش اینترنت در ایران، شاهد رشد چشمگیر جرایم سایبری هستیم. ترکیبی از ضعف شبکه بانکی ایران و مدیران فاسد و شبکه‌های مافیایی و غیر رسمی صرافی‌ها، فرصتی برای راه‌اندازی کسب و کارهای غیرقانونی فراهم کرده است.

    یکی از مشکلات مردم ایران، سایت‌های قمار و شرط‌بندی غیرقانونی است که عمدتاً توسط ایرانی‌های مقیم کشورهایی چون ترکیه، انگلیس، و ارمنستان اداره می‌شوند. این سایت‌ها به صورت گسترده در رسانه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند و پول واقعی ریال از کاربران خود دریافت می‌کنند.

    رادیو جوان، شرکت ثبت‌شده در آمریکا، با پخش تبلیغات وب‌سایت‌های قمار غیرقانونی و دریافت اسپانسری از این شبکه‌ها، به رونق بازار پولشویی و فساد در ایران کمک می‌کند. این شرکت باید قوانین دولت آمریکا را رعایت کند، اما به نظر می‌رسد که فعالیت‌های آن از چشم دستگاه‌های ناظر دولتی آمریکا دور مانده است.

    قبلا در مطلبی با عنوان “رادیو جوان چگونه پول سیاه قمار غیرقانونی را به آمریکا انتقال میدهد؟” در رابطه با این موضوع نوشتیم و دوباره در این تحقیق به بررسی سوال مهمی می‌پردازیم: چگونه این شرکت ثبت‌شده در آمریکا می‌تواند در شرایط تحریم شبکه بانکی ایران توسط آمریکا، پول حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی قمار را به آمریکا منتقل کند و چرا نظارتی بر روی فعالیت‌های این شرکت نیست.

    استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت برای قمار غیرقانونی

    در این بخش، تمرکز بر روی روش‌هایی است که شبکه‌های قمار غیرقانونی برای استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت کارت به کارت ایرانی به کار می‌برند. شرکت‌های پرداخت ایرانی که با اپلیکیشن های کارت به کارت به شبکه قمار خدمات میدهند. این اپلیکیشن‌ها، که برای انجام تراکنش‌های معمولی طراحی شده‌اند، توسط مجرمین بازنویسی شده و برای انجام پرداخت‌های “کارت به کارت” مرتبط با قمار به کار گرفته می‌شوند. این امر، نه تنها بر امنیت مالی کاربران تأثیر می‌گذارد، بلکه چالش‌هایی را برای نهادهای نظارتی ایجاد می‌کند که باید برای جلوگیری از چنین سوء استفاده‌هایی اقدام کنند. در ادامه اسمی برخی از این شرکت های پرداخت و بانک ها را میبینید که بدون نظارت بانک مرکزی درحال خدمات به شبکه قمار هستند.

    اپلیکیشن پرداخت فام” متعلق به “موسسه اعتباری ملل” با مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین سید امین جوادی.

    «ستاره درخشان همراه کیش» با اپلیکیشن “ستاره یک”

    «نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان» با اپلیکیشن “دیجی‌پی”

    اپلیکیشن “پاس” متعلق به شرکت «پرداخت الکترونیک سپهر» با نام سابق “مبنا کارت آریا”

    اپلیکیشن “صاپ” متعلق به «بانک صادرات ایران»

    اپلیکیشن “سکه” متعلق به شرکت «به پرداخت ملت»

    اپلیکیشن همراه کارت، توسعه تجاری اپلیکیشن همراه کارت بر عهده شرکت فناوری همراه پیدا بوده که زیر مجموعه شرکت تجاری الکترونیک ارتباط فردا است. جالب اینجاست که محمد رشیدی مدیرعامل کنونی همراه کارت سابقاً در دیجی پی که نیز در همین خبر به این شرکت اشاره کردیم صاحب منصب بوده است.

    اپلیکیشن پی پاد، زیرمجموعه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد (سهامی عام) به عنوان یکی از شــــرکت‌های گروه مالی پاسارگاد و با مسؤولیت راهبری خدمات پرداخت الکترونیک و بانک پاسارگاد است.

    اپلیکیشن “هف‌هشتاد” متعلق به «گروه شرکت‌های تهران اینترنت»

    چه کسانی هزینه های ساسی مانکن را تامین می‌کنند؟

    ساسی مانکن (ساسان حیدری یافته) یکی از خواننده های زیرزمینی ایرانی است که همکنون ساکن آمریکاست و هر از گاهی موزیک ویدیو ای میسازد و این موزیک ویدیو ها به دلیل محتوی غیراخلاقی مورد خشم بخشی از جامعه ایران قرار میگیرد.

    ولی همین بخش از مردم ایران  نمی‌دانند که بخش عمده هزینه این ویدیوها توسط شبکه پرداخت کارت به کارت بانک مرکزی ایران تامین میشود، اسپانسر اصلی این خواننده رادیو جوان با سایت قمار شارک بت است که دو درگاه پرداخت ریالی کارت به کارت دارد! آرشیو

    با ورود به سایت قمار بدون حتی تایید ایمیل و سن، کاربر میتواند از دو درگاه کارت به کارت ریالی پول به این سایت ها که مشخص نیست از کجای دنیا مدیریت میشوند واریز کند.

    به وضوح میبینید که پس از وارد کردن شماره کارت پیامکی از شرکت “اپلیکیشن پرداخت فام” متعلق به “موسسه اعتباری ملل” برای کاربر میاد که نشان میدهد شبکه قمار از این اپلیکیشن استفاده میکند. حجت‌الاسلام و المسلمین سید امین جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل است.

    عدم برخورد نهادهای نظارتی

    علی‌رغم شواهدی که نشان می‌دهند رادیو جوان و سایت‌های قمار غیرقانونی در فعالیت‌های مالی مشکوک دخیل هستند، نهادهای نظارتی هم در ایران و هم در آمریکا به نظر می‌رسد که کمترین اقدامی را علیه آنها انجام نداده‌اند. در ایران، عدم برخورد با شرکت‌های پرداخت‌ خدمات دهنده به سایت‌های قمار سوال‌برانگیز است. این شرکت‌ها با استفاده از درگاه‌های پرداخت کارت به کارت داخلی و فراهم کردن امکانات مالی برای این سایت‌ها، در پول‌شویی شبکه قمار نقش دارند.

    در آمریکا، سوال این است که چرا نهادهای نظارتی مانند اف‌بی‌آی با رادیو جوان، که در فعالیت‌های مالی مشکوک شرکت دارد، برخورد نمی‌کنند. این بی‌توجهی ممکن است ناشی از چالش‌های قانونی و نظارتی در مواجهه با فعالیت‌های پیچیده مالی در دنیای دیجیتال باشد.

    منبع: وب آموز

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل