×
آخرین اخبار

سه پیوند عضو هم زمان در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز

  • کد نوشته: 85917
  • ۱۴۰۱-۰۳-۱۰
  • 1198 بازدید
  • عضو تیم پیوند مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) گفت: با توجه به ماهیت و پیچیدگی و سختی مسیر پیوند، نیاز به اقدامات و تمهیدات و تجهیزات خاص وجود دارد.
    سه پیوند عضو هم زمان در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز

    به گزارش آدیدگاه نیوز،  مرجان دهدیلانی عضو تیم پیوند با توصیف اینکه: تیم بیهوشی در همه عمل های جراحی به خصوص در پیوند به دلیل ماهیت و حساسیت آن نقش کلیدی دارد افزود: خطراتی که در بیهوشی پیوند هست بسیار بیشتر از سایر اعمال جراحی است بخصوص حساسیت اعمال جراحی پیوند به دلیل پیچیدگی ها و سختی های مسیر بیشتر است و نیازمند امکانات بسیار زیاد، تجهیزات درمانی و خدماتی فراوان، صرف هزینه بیشتر و توجه بیشتری است، در یک طرف خانواده داغداری با حس نوع دوستی، اعضای عزیزش را اهدا می کند و در آن طرف خانواده هایی که منتظر بهبود عزیزانشان هستند.

    متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه، دارای مدرک بیهوشی پیوند اعضای داخل شکم در ادامه گفت: باید بدانیم که خانواده های اهدا کننده عضو در سخت ترین شرایط روحی برای رضای خدا و بدون نفع مالی، این کار را انجام می دهند و حتما باید فرهنگسازی لازم در این حیطه صورت بگیرد. افراد با تهیه کارت اهدای عضو آرزوی قلبی خود را در کمک به همنوعان خود و زندگی بخشیدن به دیگران نشان می دهند و هر فرد اگر این کارت را تهیه کند به تصمیم گیری راحت تر توسط خانواده اش کمک می کند.

    دکتر دهدیلانی با بیان اینکه، فرشته ای دیگر با همراهی خانواده ای خیرخواه و انسان دوست، جان سه نفر از بیماران را نجات داد گفت: اهدا کننده خانمی۴۲ ساله دچار مرگ مغزی بود و گیرنده های عضو عبارتند از بیمار ۳۱ ساله نیازمند پیوند کبد است و پیوندهای کلیه یک بیمار چهل ساله و یک بیمار ۵۵ ساله هستند.

    در مورد گیرنده باید بدانیم که گیرنده ها عموما بیماری های زمینه ای دارند و ممکن است پیوند را تحت الشعاع قرار دهند و هم ‌پزشک و هم بیمار را به چالش بکشند. بیماران بهبود یافته حتما باید اقدامات لازم در راستای خودمراقبتی را انجام دهند و در این راه نیازمند حمایت مسئولین و خیرین می باشد.

    تشکر میکنم از ریاست محترم دانشگاه جهت حمایت همه جانبه تیم پیوند دانشگاه و تقدیر فراوان از تیم پر تلاش پیوند چه کادر بیهوشی و چه اتاق عمل که در هر ساعتی از شبانه روز بدون چشم داشت همواره برای خدمت در این کار خداپسندانه همراه تیم پیوند دانشگاه هستند.

    دکتر رضا موثقی گرگری، متخصص بیهوشی و فلوشیپ درد، حاضر در پیوند کلیه گفت: فردی که کاندید اهدا عضو است هیچگونه عملکرد مغزی ندارد ولی مطمئنا بعضی از اعضای بیمار مرگ مغزی برای بیماران دیگر حیات بخش خواهد بود و مطمئنا هر کس یک فرد را زنده کند به تعبیر قرآنی انگار به همه بشریت زندگی بخشیده است.

    وی در ادامه گفت: ما از طبع بلند اهدا کنندگان عضو چه از خانواده افراد مرگ مغزی و چه افراد زنده ای که به دوستان یا اعضای خانواده خود کمک می کنند ممنونیم.

    گفتنی است: تیم بیهوشی پیوند دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای پیشرفت و توسعه خدمات بیهوشی مورد نیاز برای انواع جراحی های در زمینه پیوند، نیازمند حمایت خیرین و مسئولان است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *