×
آخرین اخبار

زنی در میانِ مردانِ خودخواه

  • کد نوشته: 121832
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۱
  • 101 بازدید
  • بسیار خوشحالم که فیلم توانسته پخش خارجی داشته باشد و پول خود را در بیاورد.تماشاگر ایرانی هم بدون نیاز به دخل و تصرف، آن را کامل ببیند.

    زنی در میانِ مردانِ خودخواه

    داستان: چهار برادر با وضعیت مالی به ریخته در خانه پدری هستند و تک خواهر آنها می‌کوشد آنهارا وادارد حرکتی بکنند و سروسامان بدهند به زندگی‌شان. در خانواده‌ای که پدر لجوج و متوهم، ساز خود را می‌زند.
    فیلم‌های «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» روستایی را دیده‌اید؟این هم دقیقن همان جنس است.در مکان،در فضاسازی،در بازی بازیگران و … . اگر از آنها خوشتان آمده که تکرار می‌شود،اما توقع نداشته باشید فیلمساز جلو رفته باشد.
    تیم بازیگری اینجا هم تکرار شده. محمدزاده، اصلانی و معادی.فقط اینجا نوید همیشه پرخاشگر، معقول‌تر تبدیل شده. به این تیم،ترانه علیدوستی و سعید پورصمیمی اضافه شده‌اند که از همه بهتر بازی می‌کنند.صجنه حضور پورصمیمی در عروسی، تکه درخشانی برآمده از تجربه بازیگری اوست.
    بخش زیادی از فیلم(نزدیک به سه ساعت)،جدل خواهر با برادران است که در بسیاری موارد فقط تکرار می‌شود و درام ،پیش نمی‌رود و داستان گسترش نمی‌یابد.
    روستایی گویا تمام مشکلات کنونی جامعه ایرانی را فهرست کرده و در هر سکانس یکی دیگر از آنها را مطرح می‌کند.معضلاتی که هر کدام می‌آیند و ضربه‌ای دیگر بر این خانواده فروپاشیده می‌زنند.ا ینجا هم پیش نمی‌رویم و این ضربات آنها را به انتخابی جدید نمی‌کشاند.
    «برادران و پدر و مادر ِ لیلا»همه دور او را حلقه زده‌اند و بی‌توجه به فشاری که به تنهایی دارد تحمل می‌کند که خانواده را سرپا نگهدارد، مسئول همه بی‌کفایتی‌های آنها تلقی می‌شود. او در میان مردان خودخواه،بی‌مسئولیت، کلاهبردار و بی‌خاصیت می‌کوشد راهی باز کند.حتا اگر قرار باشد اخلاقیات مرسوم را کنار بگذارد و حتا اگر لازم شد، بیرحم شود.
    فیلم با جشن تولد یک دختربچه و نگاه بی‌احساس لیلا به مرگ یکی از مردان پایان می‌پذیرد. شاید این تنها نور این فیلم باشد.این که دختران و زنان دیگر تاب این روال را ندارند و به دنبال زندگی و رهایی‌اند.
    بسیار خوشحالم که فیلم توانسته پخش خارجی داشته باشد و پول خود را در بیاورد.تماشاگر ایرانی هم بدون نیاز به دخل و تصرف، آن را کامل ببیند. گیریم که هیچ تندی (حتا نسبت به فیلم‌های این چنینی ِ اجتماعی) ندارد.این وسط فقط کسی باخته است که فکر کرده مانند همیشه می‌تواند با توقیف یک فیلم، مانع دیدن آن شود.در زمانه‌ای که همین حالا تلویزیون دارد فیلم‌های پردردسر و توقیفی سال‌های دور و نزدیک را نشان می‌دهد،با تغییر روزگار، زمان توقیف تا پخش ، بسیار کوتاه شده است.
    امتیاز :٨ از ١٠

    منوچهر اکبرلو

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    2 پاسخ به “زنی در میانِ مردانِ خودخواه”

    1. ناشناس گفت:

      چه مختصر و مفید تمام زوایای فیلم را مطرح کرده. ممنونم.

    2. ناشناس گفت:

      چه مختصر و مفید تمام زوایای فیلم را شرح داده. ممنونم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *