×
آخرین اخبار

رونمایی از کشنده قدرتمند کرمان موتور در نمایشگاه خودرو شیراز/ تصاویر

  • کد نوشته: 192289
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۳
  • 216 بازدید
  • هم زمان با آغاز بکار نمایشگاه خودروی شیراز ،شرکت کرمان موتور از اولین کشنده تولیدى خود رونمایى کرد.

    رونمایی از کشنده قدرتمند کرمان موتور در نمایشگاه خودرو شیراز/ تصاویر

    کرمان موتور در شهر شیراز از اولین خودروى تجارى سنگین خود با نام KMC ‌XT1856 رونمایى کرد.

    هم زمان با آغاز بکار نمایشگاه خودروی شیراز ،شرکت کرمان موتور از اولین کشنده تولیدى خود رونمایى کرد. این شرکت که در طى سه دهه فعالیت خود، مدل هاى گوناگونى در سگمنت هاى مختلف را عرضه کرده است، این بار با توسعه محصول و ورود به رده خودروهاى سنگین تجارى، قصد دارد در حوزه حمل و نقل نیز نقشى فعال داشته باشد.کشنده KMC XT1856 نسبت به رقباى خود در بازار داراى چند ویژگى است که آن را متمایز از رقبا مى کند.

     

     

    طراحى آئرودینامیک بدنه، موتور قوى و در عین حال کم مصرف، کابین مجهز به انواع وسایل رفاهى، اکسل پیشرفته برپایه تکنولوژى MAN آلمان، کابین ایزوله شده و بى صدا، مصرف سوخت کمتر و همچنین ایمنى بالا از جمله مواردى است که باید به آن اشاره داشت.

    این کشنده از حیث طراحى نیز بى شباهت به کشنده هاى MAN نیست. به لطف طراحى آئرودینامیک داراى ضریب آئرودینامیکى ۰.۴۵ بوده، اکسل آن با تکیه به تکنولوژى آلمان، بیش از یک میلیون هشتصد هزار کیلومتر تست هاى عملکردى را پشت سر گذاشته است و کابین مجهز آن نیز با عایق بندى کامل، بیش از ۳۰ درصد ساکت تر از کابین دیگر رقبا است.

    استفاده از آلیاژهای مقاوم و همچنین یک موتور و گیربکس پرقدرت و به‌روز، باعث شده است که مصرف سوخت کشنده KMC در مقایسه با هم‌کلاسی‌های خودش در حدود ۵ درصد کمتر باشد. 

    مشخصات خودرو

    کشنده XT1856 داراى موتور۶ سیلندر کامینز است که ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. جعبه دنده ZF آن نیز یک گیربکس ۴+۱۲ سرعته اتوماتیک ساخت ZF است که بخوبى با موتور این کشنده سینک شده است. ناگفته نماند که اشتراکات فنى بین موتور و گیربکس XT1856 با بعضی از محصولات فعلی بازار، باعث تعمیر و نگهداری راحت‌تر آنها خواهد شد. 

     

    اما ویژگى قابل توجه دیگر کشنده KMC، بهره گیرى آن از سیستم Loading به روى اکسل عقب است. سیستمى که به آن باسکول دیجیتال هم گفته مى شود. سامانه اى که در توزیع بارهاى سنگین به کار مى آید. این تکنولوژی که بیشتر روی خودروهای تجاری در حال کار در معادن و پروژه‌های راهسازی دیده می‌شود، برای اولین بار روی یک کشنده مونتاژی در کشورمان نصب مى شود. یکی از مزایاى مهم این سیستم، تقسیم بار دقیق و تعیین شکل بارگیری، طبق خواست راننده در بارهایی هست که توزیع یکنواخت و گسترده نداشته و حجمى کم اما وزنى زیاد دارند. 

     

     

    در داخل کابین اما داشبورد یک طراحی دقیق، ارگونومیک و حساب شده دارد. فرمان آن مجهز و نمایشگر پشت فرمان ترکیبی از یک طرح آنالوگ و دیجیتال است که در عین سادگی، عملکرد خوبی دارد. 

    همانطور که پیش تر هم اشاره شد،  سطح امکانات و تجهیزات رفاهى و ایمنى کشنده XT1856 کى ام سى بالاست. 

    سیستم‌ هشدار نقاط کور(BDS) با به‌کارگیری رادار یا سنسورهای مافوق صوت در یک‌چهارم انتهایی خودرو، اطلاعات قسمت‌ های کناری خودرو را به راننده می‌ دهند و علامت هشداردهنده تعبیه‌شده در آینه‌های جانبی یا در خودرو نیز می‌تواند از خطرات موجود در جابه‌جایی بی‌موقع بین خطوط جلوگیری کند.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *