×
آخرین اخبار

رونمایی از سومین برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری اهواز

  • کد نوشته: 194494
  • ۱۴۰۳-۰۴-۲۳
  • 38 بازدید
  • رونمایی از سومین برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری اهواز با حضور دکتر رضا امینی شهردار کلانشهر اهواز، حجت الاسلام دکتر جاسم موسی پور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، دکتر بهار حبیبیان مدیر پروژه تدوین سومین برنامه راهبردی عملیاتی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین، مدیران مناطق، مدیران و روسای سازمان های وابسته، مدیران اداره های کل شهرداری، اساتید و خبرگان در سالن آمفی تئاتر گیت بوستان برگزار شد.

    به گزارش امور ارتباطات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی در رونمایی از سومین برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری اهواز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهارکرد: رشد، ترقی و تحول در برنامه ریزی است و بدون برنامه ریزی نمی توان به اهداف و اولویت ها رسید.

    حجت الاسلام دکتر جاسم موسی پور با اشاره به این که در راستای ماده ۱۵ قانون نوسازی و عمران شهری، شهرداری ها ملزم به تهیه برنامه راهبردی عملیاتی هستند، افزود: سومین برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری، اولین برنامه مصوب جامعی است که با همکاری کارشناسان درون شهرداری و اهتمام بعضی از ذینفعان در سال ۱۴۰۰ شروع و در سال ۱۴۰۲ به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

    وی برخی ویژگی های برنامه را متکی بودن به دانش و تجربه کارشناسان شهرداری، مسئله محوری در برنامه، واقع نگری در برنامه و نزدیک بودن پروژه های شهرداری به واقعیت و الگوی غلتان بیان کرد.

    موسی پور در ادامه سنجش پذیری را از دیگر ویژگی های این برنامه بیان و اظهارکرد: امکان ارزیابی و مدام برنامه و ارزشیابی مجریان آن وجود دارد.

    وی بیان کرد: چهار مقصد راهبردی این برنامه افزایش بهره وری سازمانی، ارتقا سرمایه اجتماعی و مشارکت شهروندان، توسعه زیرساخت های شهری و ارتقا سیما و منظر شهری می باشند.

    موسی پور اظهارکرد: زمینه های منتخب موضوعی مشکلات شهر در این برنامه، زیرسازی و آسفالت، مدیریت پسماند، پارک ها و فضای سبز، دفع آب های سطحی، حمل ونقل عمومی، فرهنگ شهروندی، سیما و منظر شهری و زمینه های موضوعی مشکلات شهرداری نظام ساختاری و مدیریتی، مدیریت سرمایه انسانی، هوشمند سازی، مدیریت منابع مالی تعیین شده است.

    وی با اشاره به این که برنامه راهبردی در افق ۱۴۱۲ و برنامه عملیاتی در افق ۱۴۰۷ تدوین شده است، بیان کرد: برنامه با صرف بیش از چهار هزار نفر ساعت و بیش از ۲۰۰ جلسه کار کارشناسی تهیه و تدوین شده است.

    معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی در پایان از رضا امینی شهردار کلانشهر اهواز، بهار حبیبیان مدیر پروژه تدوین سومین برنامه راهبردی عملیاتی، معاون سابق برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، اعضای شورای اسلامی و دست اندرکاران تدوین برنامه تقدیر و تشکر کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *