محمد رستمی – دیدگاه نیوز / جاده اهواز به مسجدسلیمان، مسیری پیچ در پیچ وخطرناک که به سختی میتوان بر آن نامِ جاده نهاد ،اگر چه کهولت آثار و نشانه های پیری را در او نمایان کرده اما همچنان با جسمِ نحیفِ خود و با هر سختی که شده ارتباط این شهرستان را با مرکز استان برقرار می کند.
قوسهای قائم و افقی خطرناک که میزان دید در آنها بسیار پایین است، پوزه ریزشی کوهایی که غالبا خاک آنها سست است، پرتگاه های مرتفع که خطرات فراوانی برای خودروهای عبوری دارد، و در نهایت رانندگانی که با سرعت بالا در این مسیر تردد میکنند وضعیت حاکم بر جاده ای است که بجز بخش اندکی از آن، که در سالهای گذشته ایمن سازی شده، مابقی آن بسیار خطرناک است.
این روزها اگر خواسته باشید سراغی از حال و روز این جاده نیمه کوهستانی بگیرید، اداره راه و شهرسازی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و راهداری به اداره راه و شهرسازی پاس میدهد، و خلاصه معلوم نیست متولی اصلی آن کیست.
متولی هر کس باشد، باید گفت: حال و روز این جاده خوب نیست و باید برای بخش هایی از آن که در پاییز و زمستان امکان ریزش در آنها وجود دارد فکری کرد.
اگر چه سالهاست در کنار این جاده مسیر دیگری با عنوانِ جادهِ میانبر خود نمایی میکند، اما در شرایط فعلی، که خبری از تکمیل آن نیست و بدجور در پیچ و خم های اعتباری گیر افتاده بهترین راه ترمیم و بهبود وضعیت جاده فعلی است.
وضعیت نامشخص پل تنگ سه در مسیر ارتباطی اهواز – مسجد سلیمان که قرار است جایگزینی برای پل فرسوده فعلی تنگ سه شود، از دیگر ابهاماتی است که وجود دارد و معلوم نیست بالاخره اداره کل راه و شهرسازی برای تکمیل آن چه تصمیمی دارد و بهره برداری از آن را به چه زمانی موکول خواهد کرد.
نکات مبهم فراوانی در سرنوشت تنها راه ارتباطی مردم شهرستان مسجدسلیمان به اهواز وجود دارد که بهتر است مسئولین و متولیان، هر چه زودتر در این خصوص چاره اندیشی و تصمیم گیری کنند، تا خیلی زود دیر نشود.
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
خبرنگار دیدگاه نیوز در شهرستان مسجدسلیمان می باشد. وی سابقه 6 ساله در حوزه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و همکاری با خبرگزاری های کشوری را در کارنامه خود دارد.
دیدگاهتان را بنویسید