×
آخرین اخبار

خطیب نماز جمعه تهران: رئیس‌جمهور آینده باید مانند شهید رئیسی ذوب در مردم باشد

  • کد نوشته: 191754
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۸
  • 57 بازدید
  • حجت الاسلام صدیقی گفت: شما با حضورتان در تشییع شهید رئیسی نشان دادید که هر رئیس‌جمهوری که می‌آید باید مانند رئیسی ذوب در مردم باشد.

    خطیب نماز جمعه تهران: رئیس‌جمهور آینده باید مانند شهید رئیسی ذوب در مردم باشد

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛حجت الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه عبادی و سیاسی تهران اظهار کرد: مومن کسی است که وجود او برای دیگران امنیت است. مومن کسی است که ایمان و باور دارد و دل بسته است.

    وی‌ادامه داد: مومن کسی است که علاوه بر آرامش قلبی و درونی به دیگران هم امان می‌دهد، کسی از دست او نگران نیست و ضرری از او به کسی نمی‌رسد.

    وی درباره سالگرد ۱۴ خرداد و رحلت امام خمینی (ره) گفت: ۱۴ خرداد روز رحلت مجاهد حکیمی در مقام امامت و رهبری بود که ریل تاریخ را تغییر داد و دنیا را متحول کرد و شرق و غرب را تحت تاثیر قرار داد و حاکمیت دین را در بستر ولایت فقیه محقق کرد.

    وی ادامه داد: امام در مقام مقابله با شاه، رژیم اسرائیل و آمریکا برخوردش قرص و محکم بود. ویژگی‌های امام ویژگی‌های کم نظیری بود و خدا به او، آن ظرفیت و همت بلند را داد که کشور ما را از سلطنت سراسر فساد بیرون بکشد و زیر بیرق امام زمان (عج) ببرد و نظامی اسلامی تشکیل دهد.

    صدیقی افزود: امام معتقد بود که اگر مردم در صحنه باشند، دین و نظام را حفظ می‌کنند و او به مردم معتقد بود. این نظام که تشکیل شد امام اعلام کرد که جمهوری اسلامی اصل است. امام علاوه بر این که مردم محور بود بستر تحکیم اسلام و نظام اسلامی و پیاده کردن احکام را با خواست و اراده مردم می‌دید. اگر نظام از مردم جدا شود شرایط مسیر اشتباهی را طی می‌کند. امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع دین شناس آینده را می‌دید و می‌گفت باید با مردم همراه بود.

    خطیب نماز جمعه تهران گفت: مردم ما در این ۴۴ سال آن قدر بصیرت پیدا کرده‌اند که با وجود بمباران رسانه‌ها در این سال‌ها و خراب کردن مسئولین ما توسط این امپراطوری رسانه‌ای، تحت تاثیر این تبلیغات قرار نمی‌گیرند و خدا در دل‌های شما یک فهم بزرگی را قرار داده است.

    وی افزود: امام با استبداد مقابله کرد، صهیونیست را مورد حمله قرار داد و با استکبار و آمریکا مورد مقابله قرار گرفت و در هر سه جبهه موفق بود. امام گفت که فلسطین مسئله اول اسلام است و در این راه روشنگری‌های فراوانی انجام داد.

    صدیقی تاکید کرد: ایران شاهنشاهی پایگاه مهمی برای ترویج قدرت صهیونیست‌ها بود و امام این قدرت را گرفت. امام سفارت رژیم اسرائیل را بست و سفارت فلسطین را ایجاد کرد و آن پایگاه را برای محرومین قرار داد و این بزرگترین درس برای فلسطینی‌ها بود که اگر دنبال پیروزی هستند، مقاومت و زیربار ظالم نرفتن بهترین راه است.

    وی گفت: اسرائیلی‌ها امروز در حال زوال هستند. طوفان الاقصی در زمان مناسب انجام شد و این عملیات ضربه کاری بود تا نقشه عادی سازی روابط صهیونیست‌ها با کشور‌های عربی امروز به کلی نابود شود و دیگر نیز احیاء نخواهد شد. برکت دوم طوفان الاقصی ضربه غیرقابل جبرانی بود که بر پیکره جریان لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیست‌ها وارد آمد. این‌ها با این همه جنایت و کودک‌کشی به اهداف خود نرسیده‌اند و همه این‌ها به معنای شکست آمریکا و صهیونیست‌ها است.

    وی درباره آیت الله رئیسی گفت: رهبری مطالبی را درباره شهید رئیسی گفتند که هر کدام آن درسی برای مسئولین است و مردم باید به این‌ها توجه کنند. رهبری عنوان کردند که شهید رئیسی مرد عمل و کار بود و شب و روز نمی‌شناخت و در خدمت‌گذاری به کشور نصاب تازه‌ای را به وجود آورده بود و این درسی برای رئیس‌جمهوری آینده است و در مسائل خارجی تحرک بزرگی را به وجود آورده بود.

    وی در انتها گفت: اگر رئیس‌جمهور در معنویت، فداکاری و عشق به خدمت به مردم سنگ تمام گذاشت، مردم هم هیچ کم نگذاشتند و مردم ما در روز تشییع شهید رئیسی سنگ تمام گذاشتند. هم حیات و هم ممات شهید رئیسی برای ملت ایران خیر بود و ملت ما با حضورشان پیامی دادند که مردم ایران زنده‌اند و به مسئولین خود علاقمند و دلداده به ولایت هستند.

    وی در انتها گفت: رهبری درباره انتخابات مطالبی را عنوان کردند که باید آن را بیان کرد: ملت ایران برای آن که بتواند در معاملات پیچیده بین المللی منافع خود را حفظ کند و ظرفیت‌های خود را به مرحله بروز و ظهور رساند و بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند به یک رئیس‌جمهور فعال و از همه مهم‌تر معتقد به مبانی انقلاب نیاز دارد. اگر قرار باشد، کسی بیاید که همه چیز در کشور را تغییر دهد، مشکلات افزوده می‌شود و باید کسی را انتخاب کرد که به راه رئیسی باشد و شما با حضورتان در تشییع آن شهید نشان دادید که هر رئیس‌جمهوری که می‌آید باید مانند رئیسی در کنار و ذوب در مردم باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *