×
آخرین اخبار

خدمت به سالمندان موضوعی عمومی است

  • کد نوشته: 25616
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۳
  • 395 بازدید
  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: سالمندان مستلزم توجه و خدمت ویژه هستند.
    خدمت به سالمندان موضوعی عمومی است

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، دکتر ثمینی درجلسه شورای ساماندهی امور سالمندان استان اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در خصوص سالمندان و افرادی که دارای کهولت سن هستند این است که نیازمند خدمت و توجه ویژه به لحاظ روحی، روانی و جسمی هستند و این موضوع برای همه عمومیت دارد .

    وی افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی و نیاز به فرزند آوری، با برنامه ریزی و فرهنگ سازی در خصوص زادآوری، به سمت جامعه جوان حرکت کنیم .

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه ایران به لحاظ سنی کشوری جوان است، افزود: با حرکت جامعه به سمت سالمندی از جمعیت جوان جامعه کاسته خواهد شد که در این زمینه باید با ارائه برنامه و فرهنگ سازی از این کار پیشگیری کرد و سرمایه جوان جامعه حفظ شود .

    دکتر ثمینی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی و بهره برداری از خانه های مهر تصریح کرد: فرمانداران و سایر دست اندرکاران موضوع ارائه خدمات و اقدامات لازم در خصوص خدمت رسانی به سالمندان را با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در برنامه های خود لحاظ کنند .

    وی با اشاره به عمومیت خدمت به سالمندان، خاطرنشان کرد: مدیران با برگزاری جلسات تقدیر و دعوت از بازنشستگان، موضوع تجلیل از این قشر زحمت کش را در دستور کار قرار داده و زمینه تشویق و دلگرمی آنان را بدین واسطه فراهم کنند.

    معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اعلام این که اجرای برنامه های شاد و مفرح برای سالمندان موجب افزایش امید به آینده و سرزندگی در آنان می شود گفت: در دین ما بر تکریم بزرگان تأکید بسیار شده که لزوم فرهنگ سازی با توجه به آموزه های دینی در راستای خدمت به سالمندان امری ضروری است .

    ثمینی در پایان بیان کرد: مدیران با در نظر گرفتن « سند ملی سالمندان »، پیشنهادات خود را در جهت اجرایی شدن این سند به دبیرخانه شورا ارسال کنند تا با بهره گیری از این تصمیمات بتوان اقدامات تاثیرگذاری در جهت خدمت و کمک به سالمندان اجرا کرد .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *