×
آخرین اخبار

شهردار خرم‌آباد:
حفاظت از ابنیه‌های تاریخی وظیفه ذاتی میراث فرهنگی است / لزوم همکاری همه‌جانبه برای حفظ ۱۱ ساختمان تاریخی ۰۷ + فیلم

  • کد نوشته: 87182
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۴
  • 330 بازدید
  • شهردار خرم‌آباد، گفت: حفاظت از ابنیه‌های تاریخی وظیفه ذاتی میراث فرهنگی است اما اگر توان حراست از ساختمان‌های تاریخی پادگان ۰۷ را ندارد، ما حاضریم این وظیفه را بر عهده بگیریم.

    حفاظت از ابنیه‌های تاریخی وظیفه ذاتی میراث فرهنگی است / لزوم همکاری همه‌جانبه برای حفظ ۱۱ ساختمان تاریخی ۰۷ + فیلم

    سعید فتوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دیدگاه نیوز در لرستان، اظهار داشت: شهرداری قبلا برای حفاظت از این ساختمان‌ها اقدام کرده و اگر نیاز باشد بار هم این کار را انجام می‌دهد اما چه خوب است که دستگاه‌های مرتبط با رایزنی با وزارتخانه‌های متبوع خود، در پی حراست و احیا ابنیه‌های تاریخی پادگان ۰۷ باشند.

    وی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط با پادگان ۰۷ ، بایستی تمام توان خود را بکار بگیرند تا این ۱۵ هکتار را برای شهر خرم‌آباد و شهروندان حفظ و یک فضای گردشگری تاریخی برای مردم ایجاد کنیم.

    شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری نگهداری از این ابنیه‌ها نیست اما اگر دوستان نمی‌توانند از آن حراست کنند ما حاضریم با مکاتبه با شورا، دستور حفاظت از این ساختمان‌ها را بگیریم.

    فتوحی با بیان اینکه هیچگونه توافقی که به تصویب شورا رسیده باشد صورت نگرفته است، افزود: این ۱۱ ساختمان در مالکیت ارتش است و میراث فرهنگی هم می‌گوید توان خرید این ساختمان‌ها را ندارد، به همین دلیل به حال خود رها شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *