×
آخرین اخبار

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدی: هزینه هایی که در بعضی مراسمات فاتحه خوانی می شود ارزش نیست آن چه ارزشمند است اخلاق و تقوای الهی، ازدواج آسان، تهیه مسکن و اشتغال برای جوانان است

  • کد نوشته: 200324
  • ۱۴۰۳-۰۶-۱۶
  • 43 بازدید
  • وقف صدقه ای جاری و ماندگار برای انسان است ، گاهی در جامعه سنت هایی رواج پیدا می کند که نه تنها راهگشا نیست بلکه باعث رنج مضاعف می شود ، هزینه هایی که در مراسمات می شود ارزش نیست آن چه ارزشمند است اخلاق و تقوای الهی، ازدواج آسان، تهیه مسکن و اشتغال برای جوانان است ،مسئولین برای جشن ها و اعیاد پیش رو برنامه ریزی کنند

    حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدی: هزینه هایی که در بعضی مراسمات فاتحه خوانی می شود ارزش نیست آن چه ارزشمند است اخلاق و تقوای الهی، ازدواج آسان، تهیه مسکن و اشتغال برای جوانان است

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛ حجت الاسلام سید احمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجدسلیمان ضمن تبریک ماه پر خیر و برکت ولادت حضرت رسول مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) همچنین سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) گفت: ماه ربیع الاول همان گونه که از اسم آن پیداست، بهار ماه‌هاست به جهت این که رحمت خداوند متعال هویداست.
    وی ادامه داد: در این ماه برکات خداوند بر زمین فرود آمده، زیرا ولادت حضرت محمد(ص)، ولادت امام جعفر صادق(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی موعود (عج) در این ماه واقع شده است.
    امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت قیام خونین ۱۷ شهریور خاطرنشان کرد: ۱۷ شهریور در تاریخ انقلاب می درخشد و در واقع سکویی برای انقلاب بوده و بعد از این حادثه انقلاب رشد کرده و به پیروزی رسیده است.
    خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان همچنین ضمن گرامی داشت هفته وقف اظهار کرد: اثرات وقف در بعد‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در زندگی ما موثر و تاثیر گذار می باشد. وی ادامه داد: وقف صدقه ای جاری و ماندگار برای انسان است. سید احمدی ادامه داد:
    کارهایی مثل احداث بیمارستان، مدرسه و کمک به بیماران صعب العلاج، رضایت خدا و بندگان وی را به دنبال دارد؛ پس نسبت به این امور اهتمام ورزیم تا در دنیا و قیامت رستگار شویم.
    وی افزود: صدقه جاری، وقف در راه خدا و انتقال علم و دانش به دیگران از جمله آن ها است و بی شک این امور، خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.
    رئیس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی سنت های اشتباه در جامعه افزود: گاهی در جامعه سنت هایی رواج پیدا می کند که نه تنها راهگشای مردم نیست بلکه باعث رنج مضاعف نیز می گردد، مثل ریخت و پاش در مراسمات عزاداری که بزرگان و ریش سفیدان باید جمع شوند و این سنت های اشتباه را برچینند. وی ادامه داد: این هزینه هایی که در مراسمات می شود ارزش نیست آن چه ارزشمند است اخلاق و تقوای الهی، ازدواج آسان، تهیه مسکن و اشتغال برای جوانان است.
    وی در پایان از مسئولین شهرستان خواست برای اعیاد و جشن های پیش رو برنامه ریزی کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *