به گزارش دیدگاه نیوز ، وقتی کلانشهر تبریز که یک پایگاه جاده ای داشت و آنهم با بی مسئولیتی مسئولان موجب عقب ماندگی هلال احمر تبریز شده، به دلیل مسافر پذیر بودن و داشتن آسیب پذیری بالایی که دارد و به همین دلیل مدیری باید در این مجموعه به روی کار بیاید که در اولویت اول از همین مجموعه باشد و از آن مهم تر اینجا محلی برای کسب تجربه و آزمون و خطا وی نباشد و همین حساسیت باعث شود تا مدیریت بحران پای کار بیاید تا از بسته شدن پایگاه امداد و نجات جاده ای که نیاز فوری کلانشهر تبریز بوده با حمایت مسئولین امر قرار گیرد.
نزدیک به نیم قرن است که مسوولین جمعیت هلال احمر کلانشهر تبریز براساس مطالعه علمی به نیاز حیاتی مسافرین جاده ای کلانشهر تبریز به داشتن پایگاه های امداد و نجات و جاد ه ای پی برده و در راستای وظایف بشر دوستانه و به عنوان معین دولت اقدام به احداث پایگاه های موقت عوارض تبریز نمود ه اند. در ابتدا پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر عوارض تبریز در ورودی شاهراه اصلی تبریز آزاد راه (پیامبر اعظم) جهت اسکان ، تغذیه و امداد اضطراری مسافرین در راه مانده و انتقال و اعزام آ نها به مراکز درمانی و امداد و نجات جاده ای احداث گردیدند ولی بعد ًا به دلیل بی استقبالی و بی مسئولیتی که از طرح فوق شد، این پایگاه امداد و نجات جاده ای بسته و کلانشهر تبریز که یک پایگاه امداد و نجات جاده ای داشت را از دست داد و جای تاسف دارد که این کلانشهر دیگر پایگاه جاده ای امداد و نجات ندارد .
نکته اساسی این است که پرداختن به آن تاکید بر نقش و کارکرد ویژه این پایگا ه در ارتقا سطح ایمنی جاده ای تبریز وعدم موازی کاری با عملکرد مسئولین هلال احمر استان و شعبه بوده . اغلب به دلایل مختلف این شبهه مطرح می شود که امداد و نجات جاده ای جزو وظایف سازمان امداد ونجات می باشد. و تلاش می نماید تا ضمن توضیح عملکرد ’’ ویژه ‘‘ و’’ منحصر به فرد ‘ ‘ پایگاه امداد نجات جاده ای عوارضی هلال احمر که شامل اسکان و تغذیه اضطراری ، امداد و نجات جاده ای و به کار بردن تکینک های فنی نجات Rescue جهت رها سازی مصدومین حوداث جاده ای و تثبیت وضعیت بالینی آنها می باشد؛ این نکته تاکید نماید که عملکرد پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر نه تنها در عرض فعالیت فوریت های پزشکی نیست؛ بلکه در طول آن واقع شده و مکمل فعالیت های اورژانس و فوریت های پزشکی بوده و حضور هر دو سازمان فوق در کنار پلیس راه و راهداری ها می تواند باعث ارتقا ایمنی ترانزیت جاده ای کلانشهر تبریز گردد و لازم است این نقش در برنامه توسعه تبریز پررنگتر و مورد حمایت مسوولین قرار بگیرد . خبرنگار ناصر غلامی هوجقان
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
سرپرست دیدگاه نیوز در استان آذربایجان شرقی می باشد. وی دارای بیش از ۱۲ سال سابقه فعالیت خبری در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری و . . . بوده و در بیش از 7 خبرگزاری کشوری و استانی فعالیت داشته است.
دیدگاهتان را بنویسید