×
آخرین اخبار

جمع آوری تله های زنده گیری کبک در خاروانا

  • کد نوشته: 79809
  • ۱۴۰۰-۱۱-۱۲
  • 1225 بازدید
  • رئیس اداره محیط زیست شهرستان ورزقان از جمع آوری تله های زنده گیر کبک در منطقه حفاظت شده خاروانا این شهرستان خبر داد.
    جمع آوری تله های زنده گیری کبک در خاروانا

    به گزارش دیدگاه نیوز، میر علی سید قمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان ورزقان گفت :  ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان هنگام گشت و کنترل در زیستگاه‌های حساس از جمله منطقه حفاظت شده خاروانا در استان جهت جلوگیری از شکار بی‌رویه و غیرمجاز ضمن تخریب و پرکردن چاله‌های کنده شده اقدام به جمع‌آوری و معدوم‌سازی تله‌های زنده گیری کبک کردند.

    وی اظهارداشت: همه ساله با توجه به وجود تعداد زیادی پرنده از جمله کبک در اطراف چشمه‌ها و صخره‌های منطقه حفاظت شده خاروانا ، افراد سود جو اقدام به تله‌گذاری و زنده‌گیری کبک می‌کنند.
    سید قمی گفت: به استناد بند ج ماده ۱۱ و بند الف و ج ماده ۱۰ قانون شکار و صید هرگونه شکار و صید، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای بدن آن‌ها ممنوع هست و با مرتکبین این تخلف برابر مقررات برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.
    شهر خاروانا در شهرستان ورزقان آذربایجان‌شرقی قرار گرفته که به‌خاطر طبیعت زیبا و بکر خود به عروس آذربایجان معروف است کبک ها از جمله پرندگان غیر مهاجر با اندازه متوسط ​​بوده دارای توزیع گسترده بومی می باشند وکبکیان یک زیرتیره از تیره قرقاولان (قرقاول، بلدرچین و غیره) طبقه بندی می شوند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *