×
آخرین اخبار

معاون فرمانداری:
جمع‌آوری زکات فطره در کاشان ۷۰ درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 63108
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۲
  • 378 بازدید
  • معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان از رشد ۷۰ درصدی جمع‌آوری زکات فطره در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۹ در این شهرستان خبر داد.
    جمع‌آوری زکات فطره در کاشان ۷۰ درصد افزایش یافت

    به گزارش دیدگاه نیوز ، روز شنبه فرمانداری ویژه کاشان، مسعود خاندایی در نشست شورای زکات این شهرستان با بیان اینکه امسال افزون بر یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان زکات فطره از سوی مرکزهای مجوزدار در کاشان وصول شده است، اظهار داشت: از این مقدار بیش از ۳۲۰ میلیون تومان مربوط به منطقه راوند و ۹۶۰ میلیون تومان مربوط به دیگر مناطق شهرستان بوده است.

    جمع‌آوری زکات فطره در کاشان ۷۰ درصد افزایش یافت

    وی یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده، امسال ۱۷۲ مجوز دریافت زکات فطره از سوی شورای زکات برای ۶ شهر و ۴۸ روستای شهرستان کاشان صادر شد.

    به گفته وی، سال گذشته افزون بر ۷۵۰ میلیون تومان زکات فطره از سوی مردم کاشان ثبت شد که بیش از ۵۱۰ میلیون تومان مربوط به شهرستان کاشان و ۲۶۰ میلیون تومان مربوط به منطقه راوند بوده است.

    معاون فرمانداری ویژه کاشان خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل شورای زکات فطره ساماندهی و برنامه ریزی لازم برای این فریضه واجب اقتصادی هست که از اتلاف منابع و سوءاستفاده اجتماعی جلوگیری به عمل می‌آید.

    خاندایی با قدردانی از مساعدت و همراهی مردم ادامه داد: تمامی مبلغ‌های وصول شده از سوی صاحبان مجوز مطابق شرع مقدس و زیر نظر دبیر شورای زکات کاشان هزینه شده است.

    زکات به ۲ قسم زکات مال و زکات بدن که از آن به زکات فطره نیز تعبیر کرده‌اند، تقسیم شده است و به ۹ چیز شامل شتر، گاو، گوسفند (انعام ثلاث)؛ طلا، نقره (نقدین)؛ جو، گندم، خرما و کشمش (غلّات اربع) تعلق می‌گیرد.

    مسوول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری پیشتر گفته بود: زکات فطره برای امسال گندم هر نفر ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی افزود: برای افرادی که برنج ایرانی مصرف می‌کنند هر نفر حدود ۱۰۰ هزار تومان و برای کسانی که برنج خارجی مصرف می‌کنند هر نفر ۷۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است./ایرنا

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *