×
آخرین اخبار

توهین به خبرنگار اهانت به عقلانیت جامعه است

  • کد نوشته: 195288
  • ۱۴۰۳-۰۵-۰۱
  • 70 بازدید
  • توهین به خبرنگاران همچنان ادامه دارد توهین به خبرنگار اهانت به عقلانیت جامعه است این بار اول نیست فردی به خودش اجازه می‌دهد با خبرنگاران برخورد نامناسبی داشته باشد و در شرایطی که احساس ناامنی می‌کند، هر آنچه به ذهنش می‌رسد را بر زبان جاری کند و اگر هم کفاف نداد به سراغ تهدید با […]

    توهین به خبرنگار اهانت به عقلانیت جامعه است

    توهین به خبرنگاران همچنان ادامه دارد

    توهین به خبرنگار اهانت به عقلانیت جامعه است

    این بار اول نیست فردی به خودش اجازه می‌دهد با خبرنگاران برخورد نامناسبی داشته باشد و در شرایطی که احساس ناامنی می‌کند، هر آنچه به ذهنش می‌رسد را بر زبان جاری کند و اگر هم کفاف نداد به سراغ تهدید با برخورد فیزیکی برود!

    طبق  قانون چه مطلب در رسانه و چه در صفحه شخصی خبرنگار در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده باشد فردی که مورد اتهام واقع شده می‌تواند با طرح شکایت این موضوع را پیگیری کند.
    اما اینکه برخی به جای استفاده از راه‌کارهای قانونی، بلافاصله رفتارهای ناهنجاری چون تهدید خبرنگار و استفاده از الفاظ نامناسب را انتخاب می‌کنند، رویکردی است که متاسفانه هنوز ریشه‌کن نشده و هر چند وقت یک بار در جامعه تکرار می‌شود؛ این در حالی است که توهین و تهدید خبرنگار به عنوان نماینده رکن چهارم دموکراسی، هیچگاه مورد تایید نبوده و این مخالفت از طریق برخورد با برخی افراد خاطی همانند عزل فرماندار گلپایگان نشان داده‌ شده است.

    متاسفانه بسیاری از اقشار جامعه رسانه، خبر و خبرنگار را نمی‌شناسند. بعضی فکر می‌کنند که خبرنگار کارمند آنهاست؛ همان‌طور که به کارمندشان دستور می‌دهند و امر و نهی‌ می‌کنند، با خبرنگاران هم برخورد می‌کنند و این آگاهی را ندارند که خبرنگار، آیینه جامعه، واسط بین مسئولان و جامعه است و سنگ خودش را به سینه نمی‌زند.
    متاسفانه گاهی به گونه‌ای با خبرنگاران برخورد می‌شود که انگار خبرنگار دشمن است. باور کنید اگر خبرنگاری مشکلی را مطرح می‌کند، به خاطر مسائل شخصی نیست.»

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *