×
آخرین اخبار

تولید بیشترین خاویار در لرستان بعد از استان‌های ساحلی

  • کد نوشته: 151485
  • ۱۴۰۲-۰۶-۰۴
  • 159 بازدید
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید بیشترین ماهی خاویاری در لرستان بعد از استان‌های ساحلی، از توسعه گلخانه‌ها در این استان خبر داد.

    تولید بیشترین خاویار در لرستان بعد از استان‌های ساحلی

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛  سید عماد شاهرخی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: ۴۸ طرح کشاورزی استان با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردتومانی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در حوزه شیلات با اشاره به تولید ۲۶ هزار تن‌ماهی سردابی، دو هزار و ۲۰۰ تن‌ماهی گرمابی و سه هزار و ۱۰۰ قطعه ماهی زینتی در استان، گفت: لرستان بعد از استان‌های ساحلی بیشترین میزان تولید ماهی خاویاری را دارد که امیدواریم با اقدامات انجام شده در آینده نزدیک، قطب تولید ماهی خاویاری در کشور شویم.

    شاهرخی، به اقدامات انجام شده در حوزه دام و طیور هم اشاره کرد و افزود: با وجود تمام مشکلات امسال در خصوص جوجه‌ریزی، توانستیم در تیرماه و مردادماه ۸.۵ میلیون جوجه‌ریزی در استان را داشته باشیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش‌یافته است.

    وی ادامه داد: در تولید تخم‌مرغ هم در دولت سیزدهم از هفت هزار و ۵۰۰ تن تولید به ۱۱ هزار تن رسیدیم که امیدواریم باتوجه‌به نیاز استان که ۱۸ هزار تن است به‌زودی به خودکفایی برسیم.

    وی، توسعه گلخانه‌ها را جز اولویت‌های جهاد کشاورزی دانست و افزود: قبل از دولت سیزدهم ۷۸ هکتار گلخانه داشتیم که سال گذشته ۳۵ هکتار اضافه شد و امسال نیز حداقل ۳۵ هکتار دیگر اضافه می‌شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به ۴۹ هزار هکتار باغات استان هم اشاره کرد و گفت: از این میزان ۴۲ هکتار بارور و هفت هکتار نابارور است که آن را در دستور کار توسعه خود قرار داده‌ایم.

    شاهرخی، در خصوص صنایع تبدیلی و تکمیلی استان هم گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.

    وی ادامه داد: تاکنون ۱۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان به بهره‌برداری رسیده و ۵۵ واحد در دست اقدام است که با بهره‌برداری آن‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *