×
آخرین اخبار

تشریح عملکرد ۶ ماهه فرماندهی انتظامی شهرستان میانه به مناسبت هفته فراجا

  • کد نوشته: 203169
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۹
  • 51 بازدید
  • فرمانده انتظامی شهرستان میانه از تشریح اقدامات ۶ ماهه مجموعه انتظامی شهرستان میانه در سال جاری تاکنون اشاره کرده و خاطرنشان شد: یکی از ثمرات خوب عملکرد پلیس شهرستان میانه کاهش وقوع جرایم و افزایش کشفیات در حوزه های مختلف است.

    تشریح عملکرد ۶ ماهه فرماندهی انتظامی شهرستان میانه به مناسبت هفته فراجا

    به گزارش دیدگاه نیوز، سرهنگ “حسن رفیعی” در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلّات جرم خیز، یگان‌های انتظامی شهرستان “میانه” با بهره‌گیری از توان و امکانات و روش های فنی و اطلاعاتی و با هماهنگی و تعامل ویژه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و سایر مراجع قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

    وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، بیش از ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و تعداد ۷ قاچاقچی مواد مخدر به همراه ۲۴ نفرخرده فروش دستگیر و تعداد ۱۷۴۱ نفر نیز معتاد متجاهر به علت تکرر جرم دستگیر و تحویل ماده ۱۶ استان و مراکز درمانی شدند.

    این مقام انتظامی از کاهش ۱۷ درصدی انواع سرقت ها از ابتدای سال جاری نسبت سال گذشته و دستگیری ۲۰۴ سارق تاکنون خبر داد و گفت: با وجود آنکه شیب سرقت ها به سمت سرقت های خرد حرکت کرده است، خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی و هوشیاری پلیس، شاهد افزایش ۷۸ درصدی کشفیات این جرم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و این امر تنها با مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت ضروری است و شهروندان با رعایت اصول ایمنی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توانند از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کنند.

    سرهنگ”رفیعی” به ۵۷ مورد فوتی و ۷۱۸ مورد مجروح در تصادفات جاده ای و شهری اشاره کرد و عامل اصلی این تصادفات عامل انسانی با تخلف سبقت ، سرعت غیرمجاز و از جمله ضعف در زیرساخت ها در محورهای مواصلاتی شهرستان ذکر نموده و از مردم خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز چنین حوادث تلخی جلوگیری کنند.

    وی از کاهش ۶۰ درصدی نزاع های فردی و ۲۰ درصدی نزاع دسته جمعی و ۱۳ درصدی چاقوکشی از ابتدا سال تاکنون در شهرستان خبر داد و افزود: این نشان از مشارکت عمومی، آموزش همگانی، تعامل و همدلی سازنده با مردم و سرعت عمل در خدمت رسانی مطلوب به شهروندان در شهرستان دارد و برخوردهای قهری و انتظامی در مقابله با جرایم مختلف بعنوان آخرین راهکار بوده و هر نهاد و ارگانی در جای خود می تواند مؤثر واقع شده و برای پیشگیری از وقوع آن ها برنامه ریزی و اقدام اساسی داشته باشند تا شاهد چنین موضوعاتی در سطح جامعه نباشیم.

    فرمانده انتظامی شهرستان میانه با اشاره به لزوم طرد اتباع غیرمجاز از شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش ۸۵ درصدی دستگیری اتباع بیگانه نسبت به سال گذشته در شهرستان هستیم.

    ایشان با اشاره جرایم فضای مجازی و اقدامات بهنگام و اثرگذار پلیس فتا شهرستان در راستای ایجاد فضایی امن در حوزه سایبر گفت: مفتخریم اعلام نماییم پلیس فتا در نیمه نخست سال جاری، به افزایش ۳۶ درصدی کشف پرونده ها شده و به نتیجه رسانده است .

    این مقام انتظامی بر نقش پلیس فتا در حوزه آگاهی بخشی و ارائه آموزش های کاربردی به شهروندان نیز تاکید کرد و گفت: ارائه راهکارهای مقابله با شگردهای کلاهبرداران و مجرمان سایبری نمایانگر این است که پلیس علاوه بر راهبردهای عملیاتی و استفاده از قوه قهریه خود، نگاهی ژرف به آموزش و روشن نمودن اذهان مردم دارد.

    این مقام انتظامی با اشاره به نقش رسانه ها در تحقق امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم افزود : رسانه ها با همکاری پلیس به آگاه سازی شهروندان و ارائه هشدارها و توصیه های پلیسی ، شهروندان را نسبت به جرائم آگاه و امنیت روانی مردم را بالا می برند.

    سرهنگ رفیعی افزود: هوشمندی پلیس در تحقق امنیت پایدار و ارتقاء خدمات رسانی مطلوب به مردم بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است اما برقراری امنیت پایدار در جامعه با مشارکت و همکاری آحاد افراد جامعه به خصوص سازمان ها، ارگان ها، ادارات و نهادهای متولی محقق خواهد شد .

    سرهنگ رفیعی گفت: اولویت رویکرد جامعه محوری و مردم مداری پلیس ،پیشگری اجتماعی است و انتشار اخبار با محتوای پیشگیری ، آموزش ، اطلاع رسانی بسیار اثر گذار است لذا می توان از ظرفیت رسانه ها در راستای همان رویکرد، جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش امنیت اجتماعی بهره گرفت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *