×
آخرین اخبار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان خبر داد:
تبدیل هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه زیرطاق سلسله از دیم به آبی

  • کد نوشته: 81862
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۵
  • 715 بازدید
  • لرستان _معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: با رفع مشکل تامین آب منطقه زیرطاق شهرستان الشتر بعد از چند سال، یک‌هزار هکتار زمین کشاورزی دیم به آبی تبدیل خواهد شد.
    تبدیل هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه زیرطاق سلسله از دیم به آبی

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان ،جلسه رفع مشکل تامین آب منطقه زیرطاق شهرستان الشتر با حضور مهندس سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان و دستگاه‌های ذیربط اعم از شرکت آب منطقه ای، شیلات، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در این جلسه با اشاره به رفع مشکل تامین آب منطقه زیرطاق شهرستان الشتر، گفت: چند سال است که مشکل کشاورزان منطقه زیرطاق شهرستان الشتر با مجتمع پرورش ماهی علیزاده وجود دارد که با پیگیری های صورت گرفته به دنبال رفع این مشکل هستیم.

    وی ادامه داد: بیش از هزار هکتار زمین کشاورزان منطقه زیرطاق در پایین‌دست مجتمع پرورش ماهی وجود دارد و با توجه به اینکه این مجتمع حجم عظیمی از آب منطقه را به خود اختصاص داده مشکلات فراوانی برای کشاورزان ایجاد کرده است.

    ابراهیمی بیان کرد: در طول این چند سال می بایست شرکت آب منطقه‌ای استان برای رفع مشکلات کشاورزان، مجتمع پرورش ماهی را خریداری کند تا بتوان زمین های کشاورزی پایین دست را به صورت قطره ای و زمین های دیم را به آبی تبدیل کرد.

    وی اظهار کرد: در این جلسه با توجه به توافقات ضمنی بین مجری پرورش ماهی و دستگاههای اجرایی استان مقرر شد که ظرف یک ماه آینده تصمیمات اتخاذ شده کارشناسی و اجرایی شوند .

    وی یادآور شد: با خریداری مجتمع پرورش ماهی ، هزار هکتار زمین کشاورزی دیم به آبی تبدیل خواهد شد و در این راستا اشتغالزایی خوبی در شهرستان الشتر صورت خواهد گرفت.

    خبر: سجاد دالوند

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.