×
آخرین اخبار

تاکید بر حفظ وحدت در افغانستان

  • کد نوشته: 201807
  • ۱۴۰۳-۰۶-۳۰
  • 4 بازدید
  • دفتر نخست‌وزیر طالبان در یک اعلامیه رسمی خطاب به عالمان دینی اظهار داشت از بحث‌ها و اظهاراتی که ممکن است به ایجاد اختلاف و ناآرامی در جامعه منجر شود، خودداری کنند و تأکید کرد که این اظهارات به علما آسیب می‌زند.

    تاکید بر حفظ وحدت در افغانستان
    – اخبار بین الملل –

    به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری دیدگاه نیوز، دفتر نخست‌وزیر طالبان امروز (۳۰ شهریور) اعلامیه‌ای منتشر کرد که در آن به عالمان دین توصیه شده است تا از اظهارات و بحث‌هایی که می‌تواند به اختلاف و مناظره‌های بی‌مورد منجر شود، خودداری کنند.

    در این اعلامیه تصریح شده است که چنین اظهاراتی می‌تواند موجب تشویش و ناآرامی‌های روانی در میان مردم شود و در نتیجه به حیثیت و علم علما لطمه می‌زند.

    در این اعلامیه، حکومت طالبان به عنوان یک حکومت اسلامی، مسئولیت خود را در حفاظت از جامعه در برابر اعمال، اظهارات و حرکات اختلاف‌برانگیز یادآور شده و بر لزوم ایجاد آرامش و ثبات در جامعه تأکید کرده است.

    دفتر نخست وزیری حکومت طالبان از علمای دین خواسته است تا از موضوعات نادر و بیاناتی که ممکن است برای برخی افراد موجب فتنه و تفرقه شود، اجتناب کنند. زیرا این موضوعات نه تنها به نفع جامعه نیست بلکه می‌تواند به سوءاستفاده دشمنان دین نیز منجر شود.

    سفرهای رئیس طالبان گام مهمی در جهت تقویت وحدت در افغانستان
    رئیس طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند
    رئیس طالبان: برای استحکام نظام از اختلاف دوری شود

    علاوه بر این، دفتر نخست‌وزیر طالبان تأکید کرده است که موضوعاتی که در کتاب‌های فقهی یا فنی آمده‌اند، نباید در منابر و مجالس عمومی مطرح شوند. طالبان بیان کرده است که این مسائل می‌تواند به تمسخر دین و علم منجر شود و به همین دلیل، علمای دین باید تنها به مسائلی بپردازند که منفعت و سعادت دنیا و آخرت مردم را در پی دارد.

    این اعلامیه همچنین تاکید کرده است علمایی که به ترویج اختلافات، خرافات و بحث‌های نامناسب در رسانه‌ها می‌پردازند، دیگر دعوت نخواهند شد و برای آن‌ها زمینه فعالیت فراهم نخواهد شد.

    انتهای پیام/.

     
     
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *