×
آخرین اخبار

بیوگرافی مهدی (کیارش) شریعت ناصری کارآفرین برتر کشور

  • کد نوشته: 184996
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۳
  • 368 بازدید
  • مهدی شریعت ناصری ملقب به کیارش ناصری، متولد ۲ تیر ۱۳۷۱،‌ محل تولد کرج و صادره از لاهیجان، قد ۱۸۵ با مدرک تحصیلی مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات و مهندسی برق قدرت فرزند ارشد خانواده و دو برادر کوچک تر از خود دارد، تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را در کرج سپری کرد و طی دوازده سال تحصیلی در این مقاطع همیشه جز شاگردهای برتر کلاس و مدرسه بود.

    به گزارش دیدگاه نیوز، از همان دوره نوجوانی آرزوهای بزرگی در سر داشت،دوست داشت که تاثیرگذاری زیادی در جامعه داشته باشد، پس از دوران دبیرستان وارد دانشگاه شد و در رشته مهندسی مکانیک شروع به تحصیل کرد. 

    در دوران دانشجویی بسیار فعال بود، هم زمان با تحصیل، فوتبال حرفه ای هم بازی می کرد، جز دروازبان تیم دانشگاه آزاد و امیدهای استقلال تهران بود، اکثر دوره های حرفه ای رشته خود نظیر solidwork ,Catia‌ ,pdms ,plc, درایو، برق صنعتی، هیدرولیک و پنوماتیک را در آموزشگاه فنی و حرفه ای گذراند که به عنوان یک مهندس متخصص وارد بازار کار شود، در ترم سوم دانشگاه به آموزشگاه زبان آلمانی و انگلیسی رفت، هدف مهاجرت و ادامه تحصیل در دانشگاه های بزرگ آلمان بود، برای اینکه بتواند بورسیه تحصیلی بگیرد با کمک استاد دانشگاه خود دکتر اغتفاری روی سیستم های عصبی master slave و ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی شروع به تحقیق و پژوهش کرد تا بتواند نظر دانشگاه های بزرگ جهان را به خود منعطف کند، هزینه های ادامه ی انجام پروژه آنقدر سنگین بود که او را مجبور به کارکردن کرد، او وارد شرکت صنعتی سالم آب شد و خط تولید این شرکت شروع به کارگری کرد، همزمان ورزش و تحصیل نیز می کرد و هر روز به هدف خود می اندیشید.

    او روزی اتفاقی به یک تیتر استخدامی در روزنامه همشهری برخورد که نوشته بود به یک مهندس مکانیک آشنا به برق صنعتی نیازمندیم، پس از مصاحبه در آن شرکت استخدام شد. 

    با فعالیت های درخشان و نشان دادن نبوغ و پشتکار در کار پله های ترقی را به سرعت در آن شرکت طی کرد و توانست نظر مدیر عامل مجموعه را برای شراکت در محصول جدید به خود جلب کند. با گرفتن وام و تمام پس اندازه‌ای خود توانست اولین مجموعه تولیدی کوچک خود را با استخدام ۲ نیروی انسانی با یک لاین خط تولید استارت بزند. 

    پس از گذشت ۲ سال با تلاش و کوشش و پشتکار فراوان موفق شد تعداد نیروهای خود را به ۳۰ نفر افزایش دهد و تعداد خطوط تولید را به ۳ لاین برساند. اما در آن سال گرفتار رکود صنعت ساختمان شد و فروش محصولاتش به شدت کاهش پیدا کرد. نداشتن پشتوانه مالی و افزایش هزینه به علت توسعه کار او را به شدت زمینگیر کرد و به شدت او را به فکر فرو برد تا بتواند راه کاری برای خود ایجاد کند،تمام پل های پشت سر خود را خراب کرده بود و راهی جز موفقیت در کار نداشت، پس از جستجوی میدانی و تحقیق،علت کاهش فروش را پیدا کرد.

    علت نخریدن محصولات نداشتن نقدینگی سازنده ها بود. او از ایده کهنی به اسم تهاتر استفاده کرد و این ایده را وارد صنعت ساختمان کرد و در قبال دادن جنس از همان پروژه در حال کار واحد دریافت کند، هم مشکل فروش خودش حل شود و هم مشکل سازنده، این یک راهکار برد – برد بود.۳ پروژه بزرگ را با این تکنیک انجام داد، بعد از گذشت ۶ ماه از پروژه ها بازار املاک وارد فاز رونق شود ارزش افزوده خوبی روی املاکی که برداشته بود ایجاد شد و سود بسیار خوبی عاید مجموعه شد. 

    از همین ترفند برای دوستان صنعتگر خود استفاده کرد،در آن سال توانست ۱۴ آیتم کلیدی ساختمان را تهاتر کند و با گذشت چندین سال توانست صفر تا صد ساختمان را در دست بگیرد. تا سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۷۰ مجموعه تولیدی را باخود همراه کرد و توانست بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی را تامین متریال کند و در سال های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ به عنوان کارآفرین نمونه ملی کشور به علت اشتغال زایی زیاد، ایده ناب صنعت ساختمان و حل مشکل این صنعت انتخاب شود.

    او را امروزه به علت رزومه بسیار سنگین در زمینه تهاتر، بنیانگذار تهاتر مصالح کشور قلمداد می کنند و از او مستند و برنامه های تلویزیونی متعددی ساخته شده است.حس وطن پرستی و میهن دوستی او باعث شد که دیگر در کشور بماند و برای چرخاندن چرخ دنده های کشور تلاش کند. ایران به داشتن چنین فرزندان شایسته ای همیشه افتخار می کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل