×
آخرین اخبار

بیش از ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج در لرستان نشان دار شدند

  • کد نوشته: 198013
  • ۱۴۰۳-۰۵-۲۸
  • 55 بازدید
  • مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: بیش از ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج در این استان تاکنون نشان دار شده که مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال بابت هزینه خدمات سرپایی و بستری هزینه شده است.

     

    بیش از ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج در لرستان نشان دار شدند

    به گزارش دیدگاه‌نیوز از لرستان؛ محسن اسدبیگی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شد و حدود ۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال به بیمارستان های دولتی و غیردولتی و حدود سه هزار میلیارد ریال به موسسات خصوصی پرداخت شده است.

    وی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ موسسات طرف قرارداد ۷۶۲ مورد بودند که سال ۱۴۰۲ با افزایش ۳۰ درصدی این تعداد به یک هزار و ۱۰۵ موسسه افزایش یافتند و تعداد بازدید از موسسات طرف قرارداد در سال ۱۴۰۱ حدود یک هزار و ۷۹۶ مورد بود که پارسال حدود یک هزار و ۸۷۵ مورد بازدید از موسسات انجام شده است.

    مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: تعداد مراجعین سرپایی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ میلیون نفر بود که سال گذشته این تعداد به هفت میلیون نفر افزایش یافت و تعداد پرونده های بستری در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۷ هزار بوده است که پارسال به ۱۶۸ هزار مورد رسید.

    اسدبیگی با بیان اینکه از مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت استان بیش از ۶۵ درصد یعنی یک میلیون و ۲۳۲ هزار نفر بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند عنوان کرد: از این تعداد ۹۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر بصورت رایگان خدمات دریافت می کنند.

    وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۷ هزار بیمار صعب العلاج در این استان نشان دار شده اند که مبلغ ۴۳۰ میلیارد ریال بابت هزینه خدمات سرپایی و بستری هزینه شده و از این میزان نیز بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال به موسسات و مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال نیز به بیماران واگذار شده است.

    مدیرکل بیمه سلامت لرستان افزود: همچنین تعداد یک هزار و ۴۴۰ زوج نابارور در سطح استان نشان دار و از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند و تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه بابت خدمات سرپایی، دارو، آزمایش و تصویر برداری پرداخت شده است.

    اسدبیگی گفت: در حوزه توانبخشی ۱۱۲ مرکز طرف قرارداد در این استان وجود دارد که در این مراکز ۵۹ کد خدمتی ارایه و تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای خدمات توانبخشی از جمله فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی، ارتوپدی فنی، گفتار درمانی، بینایی سنجی پرداخت شده است.

    وی اضافه کرد: همچنین طی ۲ سال گذشته سه پروژه ساختمان اداری به اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال در این استان تکمیل و بهره برداری شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *