×
آخرین اخبار

معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استانهای صندوق بیمه اجتماعی اعلام کرد؛
به‌دنبال جذب افراد فاقد بیمه هستیم/ تنها ۴۰ هزار خانوار کرمانی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر هستند

  • کد نوشته: 63145
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۲
  • 312 بازدید
  • معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استانهای صندوق بیمه اجتماعی با اشاره به اهداف صندوق بیمه اجتماعی در پوشش همگانی کشاورزان، روستاییان و عشایر از رسانه‌ها خواست تا درمورد این صندوق اطلاع رسانی کنند و گفت: ما تبلیغات نمی‌خواهیم، بلکه مردم را با حق قانونی خود آشنا ‌کنید.
    به‌دنبال جذب افراد فاقد بیمه هستیم/ تنها ۴۰ هزار خانوار کرمانی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر هستند

    به گزارش دیدگاه نیوز ، کرمان را شاید با نام‌های مختلف بشناسیم، پهناور بودن یکی از شاخصه‌های اصلی آن در کشور است، استانی با اقلیم متنوع و بسیارکه به دلیل وسعت شهری و جمعیت آن جزو کلانشهرهای ایران طبقه‌بندی شده‌است. وجود فاصله طبقاتی زیاد بین اهالی این استان را میتوان یکی از دغدغه‌ها و توان مالی پایین مرد را یکی از مشکلات اصلی آن به حساب آورد که موجب رواج حاشیه نشینی و قرار گرفتن آنها تحت پوشش نهادهای حمایتی شده است.

    همچنین بررسی آمارهای به دست آمده این استان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نشان می‌دهد که کرمان از نظر بیمه روستایی و عشایری در رتبه ۲۹ کشور قرار گرفته است. اما برطبق این آمارها ۹۰ درصد مردم این استان به دلیل مسایل مالی نیست که بیمه نمی‌شوند، زیرا حداقل حق بیمه ۳۹۰ هزار تومان در سال است که رقم کمی محسوب می‌شود و اغلب ساکنان این استان توان پرداخت آن را دارند، بلکه عدم فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب درخصوص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را میتوان یکی از دلایل اصلی دانست که با توجه و تمرکز به آن می‌شود علاوه بر فرهنگسازی و گرایش افراد فاقد بیمه به این صندوق از ظرفیت بسیار بیمه‌ای آن استفاده و وابستگی افراد را به نهادهای حمایتی کاهش داد.

    در این راه حمایت مسئولان، فرمانداران، دهیاران و معتمدان محلی در جذب مردم به بیمه و به خصوص صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بسیار موثر است که نیاز به همکاری آنها داریم.

     

    سفرهای استانی همواره بهانه‌ای است برای نظارت بر عملکرد استانها و مشاهده وضعیت دفترهای استانی و نظارتی بر نحوه مدیریت مدیران استانی، مدیران ارشد صندوق بیمه اجتماعی همواره به بهانه‌های گوناگون از جمله مناسبتها سعی می‌کنند تا این نظارتها را داشته و علاوه بر بررسی وضعیت و موقعیتهای استانی بتوانند با مسئولان استانی نیز دیدار نموده و از نزدیک به مشکلات و مسائل مربوط رسیدگی کنند.

    این بار علی اخوان بهبهانی معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌ها صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق به استان کرمان سفر کرد، تا بتواند در ارتباطی مستقیم با مدیران و مسئولان این استان دیدار و گفت‌وگو کند.

    در این سفر علی اخوان بهبهانی در جمع خبرنگاران این استان، با اشاره به اهداف صندوق بیمه اجتماعی در پوشش همگانی کشاورزان، روستاییان و عشایر از رسانه‌ها خواست تا درمورد این صندوق اطلاع رسانی کنند و گفت: ما تبلیغات نمی‌خواهیم، بلکه مردم را با حق قانونی خود آشنا ‌کنید.

    معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی با اشاره به وضعیت بیمه‌ای روستاییان و عشایر این استان، گفت: سال گذشته برنامه‌ای ویژه در نظر گرفتیم که شرایط استان‌ها را تسریع و عقب افتادگی بیمه‌ای کرمان را جبران کنیم.

     

    اعطای کمک هزینه سفرهای زیارتی به بیمه شدگان جدید

    اخوان با اشاره به مزایای ویژه صندوق برای کارگزاران از جمله برنامه‌های مناسبتی در مقاطع مختلف که با هدف توسعه پوشش بیمه‌ای مردم صورت می‌گیرد، ادامه داد: برای مثال در خردادماه امسال به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق، اهدای ۱۶۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و ۱۶ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات را برای بیمه شدگان جدید درنظر گرفتیم.

    وی از افزایش ۲۵ درصدی میزان مستمری بیمه‌شدگان این صندوق در خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان ۲۵ خرداد ماه سال جاری به حساب سرپرست‌های خانوار واریز خواهد شد.

    معاون بیمه‌ای و هماهنگی استان‌های صندوق بیمه اجتماعی همچنین از افزایش ۱۶ درصدی حق الزحمه کارگزاری‌ها در سال جاری خبر داد و آن را عاملی تشویقی برای این گروه محسوب کرد.

     

    به‌دنبال جذب افراد فاقد بیمه هستیم

    اخوان یادآوری کرد: استان کرمان با ۸۰ هزار بیمه شده در ابتدا شروع خوبی برای بیمه روستاییان و عشایر داشت، اما متاسفانه اکنون این آمار به ۳۰ هزار نفر رسیده، چرا که برخی از بیمه شدگان از پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر جدا شدند.

    وی با تاکید بر اینکه به صورت ویژه به‌دنبال جذب افراد فاقد بیمه هستیم، عوامل خشکسالی، توان مالی پایین در بخش‌هایی از استان کرمان و ایجاد ظرفیت‌های جدید شغلی دارای بیمه تامین اجتماعی همچون صنایع و معادن را علت این ریزش بیمه‌ای نام برد.

     

    تنها ۴۰ هزار خانوار در کرمان تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر هستند

    اخوان بهبهانی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر واجد شرایط بیمه در استان کرمان وجود دارد، بیان داشت: از این میزان ۸۰۰ هزار خانوار واجد شرایط در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند. از این میزان ۸۰ هزار نفر در مقطعی به عضویت این صندوق درآمدند اما اکنون تنها ۳۰ هزار نفر بیمه پرداخت می‌کنند، همچنین هشت هزار نفر نیز مستمری‌بگیر در استان کرمان داریم.

    معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: در مجموع نزدیک به ۴۰ هزار نفر از ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط بیمه در شهرها و روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر، تحت پوشش بیمه‌ای این صندوق هستند، لذا ضریب پوشش در این استان بسیار پایین ارزیابی می‌شود.

    وی تاکید کرد: علت ایجاد این آمار، ماحصل یک فرایند ۱۶ ساله است که در استان کرمان رخ داده و دلایل مختلفی دارد.

     

    همسان‌سازی واقعی بیمه‌شدگان روستاییان و عشایر کشور

    اخوان بهبهانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام همسان‌سازی مستمری بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور طی سال گذشته، تشریح کرد: سال گذشته واقعی‌ترین همسان سازی را در بین صندوق‌ها انجام دادیم. در این خصوص مستمری هر فردی در هر رده پرداختی که به بازنشستگی رسیده بود، فارغ از سال بازنشستگی، معادل سال ۹۹ محاسبه و پرداخت شد.

    معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی ادامه داد: همچنین متوسط درآمدی را ۵۲ درصد افزایش دادیم که در واقع این عمل دولت رونقی به روستاهای کشور بخشیده است. امسال نیز در پرداخت مستمری‌ها ۲۵ درصد رشد خواهیم داشت و پرداختی خرداد ماه به‌اضافه ۲ ماه گذشته را به حساب مستمری‌بگیران این صندوق واریز می‌کنیم.

    اخوان بهبهانی با اشاره به مراجعه متقاضیان بیمه به کارگزاری‌های نزدیک به محل سکونت خود یادآور شد: براساس قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور درآیند و از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

    وی همچنین علاوه بر حضور در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کرمان، با کارگزاری‌های بیمه دیدار کرد و برای تشویق و رفع مشکلات با آنان دیدار و گفت و گو کرد./انتهای پیام

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *