×
آخرین اخبار

بهره‌برداری از ۵۰ کلاس درس در مسجد سلیمان تا آغاز سال تحصیلی

  • کد نوشته: 131491
  • ۱۳۹۸-۰۵-۰۳
  • 99 بازدید
  • سرپرست وزارت آموزش و پرورش از بهره برداری از ۵۰ کلاس درس در شهرستان مسجد سلیمان تا قبل از مهرماه ۹۸ خبر داد.

    به گزارش دیدگاه نیوز، سید جواد حسینی روز پنج شنبه ۳ مرداد ۹۸ در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد، گفت: هفته گذشته در دولت دکتر امیری معاون مجلس ریاست جمهوری، گزارشی از سفر به خوزستان ارائه کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت مدارس مسجد سلیمان شد. از این رو در بازدید امروز وضعیت آسیب دیدگی به این مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

    وی در عین حال با اظهار اینکه استان خوزستان صاحب رتبه برتر کشوری در حوزه خیرین مدرسه ساز است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار خیر مدرسه ساز در خوزستان فعالیت دارند که این امر شایسته تقدیر است.

    حسینی در ادامه اظهار کرد: در این استان با مدیریت استاندار طرح های نوآورانه ای اجرا شده که جای خوشحالی و امیدواری است.

    وی گفت: کشور ما دارای منابع فراوانی البته کشور مشکلات بسیاری نیز دارد که لازم است از این منابع با برنامه ریزی مناسب استفاده کرد. گشایش های اقتصادی با پیروی از برنامه جامع اقتصادی محقق می شود.

    سرپرست وزارت آمورش و پرورش با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به نوسازی خوزستان، خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی اختصاص یافته به نوسازی خوزستان از ۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۲۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ تومان افزایش پیدا کرده است.

    حسینی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به آموزش و پرورش است، توضیح داد: در سال ۹۲ نه درصد و امسال بیش از ۱۳ درصد به اعتبارات آموزش و پروزش اختصاص یافته است و علاوه بر بودجه سنواتی دوهزار میلیارد نیز به استان خوزستان تزریق خواهد شد.

    وی ادامه داد: از اول مهر طرح رتبه بندی معلمان اجرایی می شود. با برنامه ریزی های صورت گرفته از همه ظرفیت ها برای اجرایی شدن این سند بهره خواهیم برد.

    حسینی با بیان اینکه هیچ آموزش و پرورشی در دنیا با اتکا به منابع ملی ارتقا پیدا نمیکند؛ توضیح داد: علاوه بر اعتبارات دولتی، باید خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در آموزش و پرورش تقویت شوند و دستگاه های حامی اموزش و‌پرورش و‌دستگاههای صنعتی به یاری آموزش و پرورش فراخوانده شوند. این مهم می بایست با مشارکت نظام مند دستگاه های صنعتی در آموزش و پرورش رقم بخورد.

    سرپرست وزارت آمورش و پرورش در ادامه با تاکید بر نظام مند کردن ساعات درسی دانش آموزان، خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت کلاس در دوره ابتدایی داریم که در دنیا این میزان حدود ۸ هزار ساعت است.

    وی همچنین با اشاره به راهبرهای وزارت آموزش و پرورش در راستای بهبود وضعیت نیروی انسانی در کشور؛ تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و همچنین ظرفیت ماده ۲۸ قانون خدمات کشوری از جمله مهمترین راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت کشور در حوزه نیروی انسانی است.

    حسینی افزود: آزاد سازی ظرفیت های بیکران نظام تعلیم و‌ تربیت برای خلق ثروت از جمله راهبردهای اصلی آموزش و پرورش در حوزه توانمندسازی بدنه آموزش و پرورش است. بی شک ارائه این طرح به مجلس شورای اسلامی که با اندیشه های تولید ثروت برای نهاد تعلیم و تربیت است؛ هیچ مخالفی در مجلس نخواهد داشت.

    سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهبود وضعیت شاخص فضاهای آموزشی در استان خوزستات، تصریح کرد: استاندار و‌ نوسازی تصمیم گرفتند کلاس کانکسی در استان وجود نداشته باشد که این امر شایسته تقدیر است. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا اول مهر می بایست بیش از ۵۰ کلاس درس در این شهرستان مسجد سلیمان آماده بهره برداری شوند.

    سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان یادآور شد: مهمترین سیاست مجموعه وزارت آموزش و پرورش کشور تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی با با رویکرد عدالت آموزشی است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل