×
آخرین اخبار

بزرگ نمایی رسانه ای حضور دانش آموزان در آشوب ها تبیین شود

  • کد نوشته: 98937
  • ۱۴۰۱-۰۷-۱۸
  • 146 بازدید
  • کرج – خبر روز- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بزرگ نمایی رسانه ای حضور دانش آموزان در آشوب ها که در این روزها شاهد آن هستیم برای دانش آموزان و والدین تبیین شود.

    بزرگ نمایی رسانه ای حضور دانش آموزان در آشوب ها تبیین شود

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز،  محمد مهدی کاظمی  عصر دوشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان البرز افزود: بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز درمدارس کشور تحصیل می کند که شاید یک هزار نفرآنها در این آشوب ها حضور داشتند و رسانه های وابسته به دشمنان آن را بزرگ نمایی می کنند.
    وی خاطرنشان کرد: پس از ۲۶ ماه آموزش مدارس ایران به طور کامل به آموزش حضوری بازگشت و این موضوع برای دشمنان سخت بود و به فرمایش رهبر معظم انقلاب یک حادثه بهانه ای شد تا آنان در کشور آشوب ایجاد کنند و آموزش حضوری را به سمت غیر حضوری ببرند.
    وی بیان داشت: ماحصل رفتار، ظاهر و پوشش دانش آموزان امروز به علت دوری بیش از ۲ سال آنها از فضای مدرسه است زیرا مدرسه دارای قانون و مقررات است و هر دانش آموزی ملزم به رعایت آن است.
    کاظمی با اشاره به اینکه باید این وضعیت را برای دانش آموزان آگاهی بخشی کنیم، عنوان کرد: اغتشاش و ناامنی خط قرمز همه کشورهاست و دشمنان ایران به هر بهانه ای با روش جنگ نرم و آشوب می خواهند به امنیت و اقتدار کشور صدمه بزنند.
    وی یادآورشد: ماموریت ما تعلیم و تربیت است و دراین راه باید قوی عمل کنیم که امنیت مدرسه در این راه اهمیت زیادی دارد.
    کاظمی تصریح کرد: دراین شرایط خاص همه مدیران و کارکنان مدارس باید اوضاع را کنترل کنند و هوشیار باشند زیرا دشمنان با استفاده از هیجانات و اقتضاعات سنی دانش آموزان، آنها را تحریک و به دنبال برهم زدن فضای مدرسه هستند بنابراین، این موضوع مهم را باید برای آنها با گفت و گو تبیین کرد.
    معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: مدارس زیر ساخت علم و پژوهش را در کشور ایجاد می کنند پس اگر به دنبال ایران قوی هستیم، ضرورت علم و پژوهش باید درک شود.
    وی مهم ترین فعالیت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس در مهر ماه را سازماندهی و برنامه ریزی برای یکسال تحصیلی ۱۶ میلیون دانش آموز ذکر کرد.
    کاظمی در ادامه به آغاز مهری با نشاط با حضور رئیس جمهور و در سایر استان‌ها با معاونان وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان استانی پرداخت و اضافه کرد: امسال هشت هزار دانش آموز به پایه دهم رشته ریاضی فیزیک افزوده شده است که البته این اتفاق پس از چند سال افتاده است. دانش آموزان متوسطه اول و دوم روی هم ۶ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۴۳۱ نفر هستند که از این میان ۴۹.۹ درصد آنها را دختران تشکیل می‌دهند.
    وی گفت: در توسعه هنرستان‌ها رویکرد کیفی و آمایش سرزمین مورد نظر است، بنابراین در این راستا توجه به نیاز بازار کار با استفاده از ظرفیت و توسعه هنرستان های جوار صنعت را مد نظر قرار داده‌ایم که با مشارکت دستگاه ها و بخش های مختلف ایجاد شده است.
    کاظمی، از استان های تهران، البرز، قزوین و اراک به عنوان استان هایی که دارای شهرک های صنعتی بزرگ هستند نام برد و افزود: برای توسعه هنرستان ها، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار و توانمندسازی آنها در فضای محیط کار واقعی باید استانی عمل شود.
    معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: ۴۰ هنرستان جوار صنایع ایجاد شده و باید در رشته های مهارتی بازنگری کرد و رشته ای همانند حمل و نقل را نیز دایر کرد.
    وی تاکید کرد: با حمایت وزیر آموزش و پرورش ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه هنرستان ها اختصاص دادیم.
    مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این نشست گفت:  مدیران نقش راهبردی در فرآیند آموزشی و تربیتی مدارس دارند.
    علی حجرگشت اظهارداشت: نقش مدیران مدارس نقشی اساسی است زیرا اصلی ترین تحولات و رویدادها چه در زمینه های مثبت و چه منفی با نقش آفرینی مدیر اتفاق می افتاد.
    وی بیان داشت: باید در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس دقت بیشتری شود.
    حجرگشت با اشاره به اینکه مدیران و متولیان تعلیم و تربیت نباید دغدغه ای جز موضوع تعلیم و تربیت داشته باشند، ادامه داد: در این زمینه نیاز است تمهیدات بهتری از سوی ستاد فراهم شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *