×
آخرین اخبار

برگزیدگان جشنواره قصه گویی خوزستان معرفی شدند

  • کد نوشته: 101782
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۳
  • 249 بازدید
  • اهواز- خبر روز- ۱۲ نفر قصه گوی برگزیده جشنواره استانی ” نهال امید” نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان معرفی شدند.

    برگزیدگان جشنواره قصه گویی خوزستان معرفی شدند

    به گزارش دیدگاه نیوز مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان روز سه شنبه در این جشنواره در محل نمایشگاه دائمی اهواز بیان کرد: ۱۷۹ اثر در ۲ بخش دیجیتال و صحنه ای به دومین ۲ سالانه جشنواره استانی قصه گویی نهال امید ارسال شد.

    عباس حسین زاده گفت: از این تعداد ۲۶ اثر به مرحله استانی راه یافت و در نهایت آثار ۱۲ نفر به مرحله منطقه ای ارسال شد.

    وی با اشاره به ارزش و جایگاه این اینگونه همایش ها و برنامه های فرهنگی اظهار داشت: پرداختن به بحث قصه گویی در بخش کودک و نوجوان یکی از نیازهای ضروری برای کودکان است که باید بیشتر به آن توجه شود.

    حسین زاده اظهار داشت: کتابداران حوزه کتابخانه های عمومی باید خود را تقویت کنند و برنامه های منظمی برای شکوفایی خود داشته باشند ،قصه جایگاه بسیار بالایی در جامعه دارد و قصه ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند.

    مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: کودکانی باید تربیت کنیم که آینده ای روشن داشته باشند و نسلی کتابخوان باشند.

    در ادامه این مراسم داور جشنواره  و مدرس فن بیان با بیان اینکه آدم ها قصه ها را زندگی می کنند گفت: هر انسانی لازم نیست هر چیزی را تجریه کند بلکه می تواند با خواندن قصه بسیاری از تجربیات را یاد بگیرد.

    احمد ابوقداره با اشاره به اینکه اگر قصه و قصه گو با هم تلفیق نشوند نمی توان قصه را به خوبی ارائه کرد افزود: نحوه ارائه و فن بیان و فراز و فرود و ایجاد حس در مخاطب به مراتب از بازیگری سخت تر است.

    به گزارش دیدگاه نیوز در این آیین حورا تیلا، زهرا حیدری، الهام محمدیان، نرگس موسوی، احمد حیدری و نوذر حسینی الوند به عنوان برگزیدگان بخش صحنه ای و معصومه خاکی زاده، خدیجه کلهری، سارا سعیدی زاده، کیمیا انیشمند، پروانه رضایی و سهیلا پدیدار به عنوان برگزیدگان بخش دیجیتال این جشنواره معرفی شدند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.