×
آخرین اخبار

شورای راهبردی مدیران ارشد استان
بحران مدیریت منابع آب در کرمان

  • کد نوشته: 63254
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۳
  • 431 بازدید
  • ریس کل دادگستری استان کرمان با اعلام بحران مدیریت مصرف آب تاکید کرد: مدیریت مصرف منابع موجود مهم تر از تامین آب است،
    بحران مدیریت منابع آب در کرمان

    به گزارش دیدگاه نیوز ، “یدالله موحد” در شورای راهبردی مدیران ارشد استان کرمان با موضوع منابع آب با تاکید بر بحران مدیریت منابع آب در استان کرماناین مطلب که مدیریت مصرف منابع موجود مهم تراز تامین آب است، افزود: با حداقل ۱۰ درصد صرفه جویی در هر یک از بخش های صنعتی، کشاورزی و شرب، شاهد تحولات بزرگی در این حوزه خواهیم بود.

    وی افزود : با تصویب قانون توزیع عادلانه آب و با استناد به تبصره ذیل ماده ۳ این قانون، مجوزهای بسیاری صادر و چاه های غیرمجازی حفر شد و مورد بهره برداری قرار گرفت و در ادامه آن اتفاقاتی که نباید در کشور رخ می داد ، رخ داده است .

    رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از سوء استفاده قانونی از منابع آبی موجود، تصریح کرد: اگر بخواهیم مساله آب را در دراز مدت حل کنیم؛ باید به مدیریت مصرف منابع آب موجود توجه ویژه ای صورت گیرد.

    وی با اشاره به هزینه های بالای تامین آب و سرمایه گذاری های کلان انجام شده در این زمینه، عنوان کرد: با اقدامات انجام شده به منظور مدیریت منابع آب های زیرسطحی و سیلاب ها و با احداث سدهای سیرجان، بافت، جیرفت و بم بخشی از مشکلات حل شده است.

    در این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از تشکیل پرونده ای مربوط به ترک فعل مدیران در راستای تامین و مدیریت منابع آبی استان خبر داد و گفت: در این رابطه، توضیحات مقامات وزارت نیرو و تعدادی از مقامات استانی نیز اخذ شده و پرونده در دست رسیدگی قرار دارد.

    دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با تاکید بر این مطلب که متاسفانه مدیریت مناسبی در حوزه آب در سطح کشور و استان کرمان وجود ندارد، یادآور شد: هدر رفت ۳۰ درصد آب تصفیه شده در استان در مسیرهای انتقال نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار گرفته و رفع شود.
    سالاری تصریح کرد: با توجه مناسب به موضوع مدیریت آب، منابع آبی موجود نیز کفایت کرده و جوابگوی نیاز مردم خواهد بود اما اگر مدیریت لازم صورت نگیرد، با انتقال آب نیز مشکل استان حل نخواهد شد./صداوسیما

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *