×
آخرین اخبار

وزیر خارجه آمریکا:
ایران فاقد تعهد لازم برای بازگشت به «برجام» است

  • کد نوشته: 87298
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۶
  • 347 بازدید
  • آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت، ایران فاقد تعهد لازم برای بازگشت به توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» است.

    ایران فاقد تعهد لازم برای بازگشت به «برجام» است

    به گزارش دیدگاه نیوز، بلینکن، چهارشنبه ۱۵ تیر در توییتی، از تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و گفت، واشینگتن به هدف قرار دادن صادرات انرژی توسط ایران ادامه می‌دهد.

    تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران شامل یک دلال چینی به‌نام «جف گاآو» و یک شهروند هندی به‌نام محمد شهید رکن‌الدین بهور می‌شود که به مدیریت فعالیت‌های تجاری متعلق به شرکت «ترایلیانس» مظنون هستند.

    بنا بر مفاد تحریم‌های جدید همه دارایی‌های و منافع افراد مورد هدف این تحریم‌ها بلوکه شده و همه افراد و شرکت‌های در ایالات متحده آمریکا از تعامل بازرگانی با آنها منع می‌شوند.

    وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که به موازات آن، تحریم‌هایی را علیه ۱۵ تن از افراد و شرکت‌ها به‌اتهام توزیع نفت و فرآورده‌های پتروشیمی ایران اعمال می‌کند.

    ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، بلینکن در تماسی تلفنی با یائیر لاپید، نخست‌وزیر جدید اسرائیل، بر «تعهد تزلزل‌ناپذیر» واشینگتن به تل‌آویو برای مقابله با «تهدیدات مشترکی از جمله ایران» تأکید کرده است.

    پرایس، پیشتر اعلام کرده بود که ایران طی ما‌ه‌ها و هفته‌های اخیر بارها خواسته‌هایی فرا‌برجامی مطرح کرده است که نشان می‌دهد این کشور جدیتی برای دست‌یابی به توافق ندارد.

    مذاکرات غیرمستقیم دوحه میان ایران و آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای بدون احراز پیشرفتی شکست خورد.

    در این رابطه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت در شرایطی کنونی انجام دور جدیدی از گفت‌وگوها با ایران در دستورکار نیست.

    او همچنین افزود: «نسبت به جدی نبودن ایران و عدم پاسخ مثبت آن احساس ناامیدی می‌کنیم.»

    رابرت مالی، فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران نیز در واکنش به ناکامی مذاکرات دوحه اعلام کرد که این دور از مذاکرات «فرصت بیهوده‌ای بیش نبوده» و ایران به ساخت سلاح هسته‌ای بسیار نزدیک شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *