×
آخرین اخبار

امیرعبداللهیان: جنگ‌افروزان جنایات جنگی علیه بشریت در غزه را فورا متوقف کنند

  • کد نوشته: 160268
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۱
  • 76 بازدید
  • وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه درباره مناسبات دوجانبه و تحولات فلسطین و نوار غزه در دمشق حضور دارد پس از دیدار و گفت‌وگو با فیصل المقداد همتای سوری خود در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

    امیرعبداللهیان: جنگ‌افروزان جنایات جنگی علیه بشریت در غزه را فورا متوقف کنند

    حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه درباره مناسبات دوجانبه و تحولات فلسطین و نوار غزه در دمشق حضور دارد پس از دیدار و گفت‌وگو با فیصل المقداد همتای سوری خود در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

    وی گفت: ساعاتی قبل گفت‌وگوهای مهم با بشار اسد داشتیم درباره آخرین تحولات فلسطین و جنایات جنگی رژیم آپارتاید و کودک کش اسرائیل با همکار و برادرم آقای فیصل المقداد مشورت های نزدیکی را انجام دادیم.

    رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: متاسفانه لحظاتی پیش مطلع شدم که در مناطق مرزی جنوب لبنان جمعی از خبرنگاران با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند. ضمن ابراز همدردی با جامعه خبرنگاران و خانواده آنها از تلاش‌های جامعه خبری برای انعکاس واقعیات و جنایات رژیم کودککش اسرائیل صمیمانه تشکر می‌کنم. 

    این دیپلمات عالیرتبه ایرانی همچنین اضافه کرد: سوریه همواره به عنوان یکی از خطوط مقدم در محور مقاومت نقشی اساسی در حمایت از فلسطین، زنان کودکان و غیرنظامیان و محور مقاومت داشته است. 

    امیرعبداللهیان گفت: براساس اخبار موجود همچنان تعدادی از شهرک‌های اشغالی در تصرف و کنترل نیروهای مقاومت فلسطینی قرار دارد. همچنین تعدادی از پادگا‌ن‌ها و مراکز نظامی نیروهای رژیم اشغالگر در اختیار و کنترل مقاومت فلسطینی است.

    رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بیان کرد: رژیم صهیونیستی که قادر نیست در این مناطق با نیروهای مقاومت رویاروی شود اقدام به بمباران و کشتار غیرنظامیان و زنان و کودکان در قالب نوعی قتل عام جمعی در غزه کرده است.

    وزیر خارجه خاطرنشان کرد: به جنگ افروزان علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان در غزه هشدار داده می‌شود تا دیر نشده جنایات جنگی علیه بشریت و غیرنظامیان در غزه را فورا متوقف کنند.

    وزیر خارجه سوریه: جنایات اسرائیل مانند اقدامات نازی‌ها است

    فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان ضمن خیرمقدم به امیرعبداللهیان و هیأت همراه گفت: ساعاتی پیش دیداری با بشار اسد داشتیم و صحبت‌های طولانی را درباره اوضاع خطرناک منطقه داشتیم.

    وی افزود: در این دیدار بر این تأکید شد که مسؤولیت اصلی افزایش تنش و اوضاع خطرناک در منطقه به عهده اسرائیل است و مداومت این رژیم به اشغال سرزمین‌های فلسطین و نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها و سیاست سرکوبگرانه آن که از ۱۹۴۸ ادامه می‌دهد.

    وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس از ابتدای سال تا طوفان الاقصی ۵۲ کودک فلسطینی را به قتل رساند و خانه‌های آنها را ویران کرد. چه کسی قاتل آنهاست؟ آمریکایی‌ها و غربی‌ها طی ماه‌های گذشته با حمایتی که از سیاست‌های کشتار و ویران کردن و محاصره‌های انسانی اسرائیل صورت داد نقش داشتند و آنها شریک این جنایت علیه ملت فلسطین بودند. هیچ ملتی در سراسر جهان همچون ملت قهرمان فلسطین وجود ندارد که اینگونه از این مسأله رنج برد.

    المقداد ادامه داد: روند صلحی که وجود دارد و نتیجه آن منجر به الحاق کرانه باختری و قدس به اسرائیل شد دیگران چه انتظاری دارند که فلسطینی‌ها چه واکنشی نشان دهند؟ وقتی که شاهدیم ملت فلسطین انقلاب می‌کند که حقوق تاریخی خودش را محقق کند که همه  ملت‌های جهان به رسمیت می‌شناسیم آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ناوهای خود را می‌فرستند و سلاح‌های خود را برای اسرائیل ارسال می‌کنند و از کشتار اسرائیل علیه ملت فلسطین حمایت می‌کنند و جنایاتی که اسرائیل انجام می‌دهد با همان اصطلاحاتی که از غربی‌ها یاد می‌گیریم این جنایات را مرتکب می‌شوند.

    وزیر خارجه سوریه ادامه داد: شاهدیم اروپایی ها و آمریکا اجازه نمی‌دهند غذا و دارو به ملت فلسطین برسد و اسرائیل اقدام به تخریب بیمارستان‌ها و خانه‌های مردم می‌کنند مثل کاری که نازی‌ها در جنگ جهانی دوم صورت دادند.

    وی گفت: ما شاهدیم که اروپایی ها و آمریکایی ها سیاست دوگانه‌ای را اتخاذ می‌کنند و اجازه می‌دهند این جنایات و کشتار علیه ملت فلسطین صورت بگیرد و ابزارهای لازم را برای این کشتار و تخریب به اسرائیلی ها می‌دهند و از ابتدای طوفان الاقصی شاهد بودیم ۲۵۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند. 

    وزیر خارجه سوریه گفت: اسرائیلی ها تلاش می‌کنند دامنه تجاوز نظامی خود را توسعه دهند و به کل منطقه برسد. اسرائیل باید مسؤولیت افزایش تنش را بپذیرد. 

    المقداد ادامه داد: علنی اعلام می‌کنیم که همواره در کنار مردم فلسطین و حقوق آنها ایستاده‌ایم برای آزادسازی سرزمین‌های خود و حاکمیت فلسطینی‌ها به وطنشان و تشکیل دولت فلسطینی که جامعه بین‌المللی آن را به رسمیت بشناسد.

    وی بیان کرد: ما و ایران اتفاق نظر داریم آنچه در حال حاضر در فلسطین در حال رخ دادن است یک جنایت علیه بشریت است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *