×
آخرین اخبار

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از واکنش به اخراج اساتید از دانشگاه ها تا منتفی بودن جنگ در منطقه

  • کد نوشته: 155233
  • ۱۴۰۲-۰۶-۲۲
  • 119 بازدید
  • از واکنش به اخراج اساتید از دانشگاه ها تا منتفی بودن جنگ در منطقه، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

    امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از واکنش به اخراج اساتید از دانشگاه ها تا منتفی بودن جنگ در منطقه

    وزیر نفت: گازهای مشعل تا پایان دولت جمع‌آوری می‌شود

    وزیر نفت گفت: گازهای مشعل میادین شرق کارون جمع‌آوری شد و در شرق و غرب کارون مجموعا ۵۲ مشعل داریم که تا پایان امسال ۲۱ مشعل آن جمع‌آوری می‌شود.

     جواد اوجی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان این دولت هم تمامی این مشعل‌ها جمع‌آوری خواهد شد. این گازهای مشعل خوراک پتروشیمی‌ها خواهد شد.

    وی یادآور شد: این کار تذکر مقام معظم رهبری و تأکید رئیس‌جمهور بوده که آن را انجام می‌دهیم‌.

    امیر آشتیانی: هیچ جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد

    وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه هیچ جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد، گفت: به هیچ‌وجه تغییری در ژئوپلیتیک منطقه نمی‌پذیریم و این برای همه روشن است.

    امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد. موضع جمهوری اسلامی کاملاً مشخص است. آخرین ملاقاتی که از ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه برگزار شد، مواضع ما را کاملاً روشن کرد. به هیچ‌وجه تغییری در ژئوپلیتیک منطقه نمی‌پذیریم و این برای همه روشن است.

    وی افزود: روندی که درحال بررسی آن هستیم نشان می‌دهد اتفاقی خاصی نخواهد افتاد.

    وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت برگزاری کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: در این کمیسیون مباحث مربوط به همکاری‌های متقابل و مواردی که می‌تواند محل مذاکره باشد و تعاملاتی که می‌توانیم با یکدیگر داشته باشیم، مطرح می‌شود.

    آشتیانی یادآور شد: ما با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارتباط نزدیکی داریم و هردو برای ما اهمیت دارند. تعاملات خود را نیز با هردو کشور ادامه خواهیم داد.

    وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره تمرکز نیروهای مسلح ایران در مرزهای شمال‌غرب کشور، اظهار کرد: ما در مناطق مرزی حتماً رزمایش‌هایی در طول سال برگزار می‌کنیم. رزمایش‌ها براساس برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود و در همه مناطق مرزی صورت می‌گیرد. این امر روند عادی خودش را پیش می‌برد.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال رونمایی از جنگنده‌های سوخو در رژه ۳۱ شهریور، اظهار کرد: ما دستاوردهای متعددی را در رژه ارائه می‌دهیم. تجهیزاتی که بروزشده یا نو هستند. روند تقویت بنیه دفاعی را در وزارت دفاع دنبال می‌کنیم و محصولات جدیدی را در حوزه پدافند هوایی و بخش‌های دیگر ارائه خواهد شد.

    سلاجقه: ۲۱ مشعل گازی در شرق کارون خاموش می‌شود

    رئیس سازمان محیط زیست گفت: تا آخر سال حداقل ۲۱ فلر (مشعل گازی) در شرق کارون خاموش می‌شود.

     علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با گردوغبار در ایران، اظهار کرد: این اجلاس بین‌المللی با استقبال عالی جهانی مواجه شد. سخنرانی رئیس‌جمهوری در این اجلاس عالمانه و هوشمندانه بود که نظر دنیا را نسبت به محیط زیست تغییر داد.

    وی افزود: بیانیه نهایی اجلاس هم بسیار عالی بود و نقطه نظرات ایران برای ایجاد سازمان منطقه‌ای محیط زیست، صندوق منطقه‌ای، صندوق بین‌المللی و ایجاد کنوانسیون در سازمان ملل به طور اجمالی نهایی شد.

    رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به لزوم خاموش‌شدن فلرها (مشعل‌های گازی)، یادآور شد: تا آخر سال حداقل ۲۱ فلر در شرق کارون خاموش می‌شود. در کیفی‌سازی و بهینه‌سازی سوخت هم امیدوارم وزارت نفت کار خود را پیش ببرد.

    سلاجقه درباره آخرین وضعیت جزیره آشوراده نیز اظهار کرد: آشوراده هیچ مشکلی ندارد و کارها در آنجا طبق شورای راهبردی و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، استانی و سمن‌ها انجام می‌شود.

    واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

    وزیر علوم اساتید دانشگاه را سرمایه های نمادین کشور دانست.

     محمد علی زلفی گل در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت گفت: اساتید دانشگاه سرمایه نمادین کشور هستند و هیچ گاه علاقه مند نیستیم که به آنها بی احترامی شود.

    وزیر ارتباطات: در حال توسعه شبکه هسته مخابراتی کشور هستیم

    وزیر ارتباطات با بیان اینکه درحال توسعه شبکه هسته مخابراتی کشور هستیم، گفت: برخی مناطق به دلیل ارتقای شبکه حدود ساعت ۱ الی ۲ شب کاهش سرعت خواهند داشت.

     عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: درحال توسعه شبکه هسته مخابراتی کشور هستیم و ۵۰ درصد به لایه IP کشور اضافه می‌شود.

    وی با بیان اینکه کاهش کیفیت اینترنت از قبل به اوپراتورها اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: این کاهش بسیار نامحسوس هست و به دلیل اطلاع عموم از این اقدام اطلاع رسانی عمومی انجام شد.

    واکنش اسلامی به ادعاهای ضدایرانی تروئیکای اروپایی

    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام گفت که طرف‌های غربی نباید انتطار داشته باشند ایران برجام را کامل اجرا کند ولی آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند.

    «محمد اسلامی» در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت درباره بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی علیه ایران گفت: گزارش مدیرکل آژانس ۲ بخش برجام و پادمانی دارد. در بخش برجام طبیعی است که ما طبق قانون اقدام راهبردی و به استناد ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل اینکه آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم بازگشت از تعهدات داریم».

    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفت: «نمی‌شود تروئیکای اروپایی انتطار داشته باشند ما برجام را کامل اجرا کنیم ولی آن‌ها تعهدات خود را عمل نکنند. تا زمانی که آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، ما این روند را ادامه می دهیم. این مسئله در گزارش آژانس مشهود است».

    سه کشور اروپایی عضو برجام یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه و در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعاهایی را درباره همکاری ایران با آژانس اتمی ذیل بیانیه مشترک ماه مارس مطرح کردند و مدعی شدند که تهران به تعهدات خود در این بیانیه پایبند نبوده است.

    آن‌ها با طرح درخواست‌های فراپادمانی از ایران خواستند که با نصب مجدد دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی موافقت کند.

    انگلیس، فرانسه و آلمان در ادامه مدعی شدند که ایران اراده‌ای از خود برای اجرای تعهدات شفاف‌ساز مندرج در بیانیه مشترک ماه مارس با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان نداده و برای بازرسان آژانس هم روادید صادر نکرده است.

    این کشورها و همچنین آژانس در حالی از ایران می‌خواهند که همکاری بیشتری در رابطه با افزایش سطح نظارت و بازرسی‌ از فعالیت‌های هسته‌ای‌ خود داشته باشد که این نهاد بین‌المللی هیچ اقدام متقابلی برای اطمینان ایران از رفع کامل ابهامات و سوالات پادمانی انجام نمی‌دهد و به عبارتی تاکنون آژانس مابه‌ازای مشخصی برای این درخواست فراتر از تعهدات قانونی ایران ارائه نکرده است.

    حسینی: اقبال مجلس به وزیر پیشنهادی ورزش خوب به نظر می‌رسد

    معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: به نظر می‌رسد اقبال خوبی به وزیر پیشنهادی ورزش در مجلس باشد. کیومرث هاشمی به طور کامل به مسائل اشراف دارد و امیدواریم هفته آینده هاشمی به رای بالای مجلس کار خود را در وزارتخانه شروع کند.

     محمد حسینی در حاشیه جلسه جهارشنبه هئیت دولت هم‌چنین درباره لایحه تشکیل وزارت بازرگانی اظهار کرد: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون مجلس نهایی شده و هیات رئیسه باید در دستور کار قرار بدهد.

    وی افزود: اگر نظر دولت در این باره برگشته بود به صورت مکتوب به مجلس ارائه می‌کرد.

    عزت الله ضرغامی: رونالدو به ایران بیاید باید «بله» و «ایتا» نصب کند

    وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اگر رونالدو به ایران بیاید باید سکو بله و ایتا را نصب کرده و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید این سکوها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کند.

    عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حصور رونالدو در ایران، اظهار کرد: برخی می گویند رونالدو به ایران بیایند تکلیف سیم کارتش چه  می شود؟ فکر می کنند ما در جیب خود سیم کارت آزاد داریم به رفقای خود می‌دهیم. چنین امکانی نداریم فعلا فقط به خبرنگاران چنین سیم کارتی داده‌ایم.

    وی افزود: اگر  رونالدو به ایران بیاید باید سکو بله و ایتا را نصب کرده و با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید این سکوها را نصب کنند و از آن‌ها استفاده کند خیلی هم دلش بخواهد این کار را بکند.

    وی هم‌چنین گفت: با تصویب هیات دولت، گاز مصرفی برای تمام تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی از نرخ‌گذاری جدید مستثنی شد. تشکل‌های گردشگری بیانیه‌های مختلفی منتشر و از این مصوبه دولت تشکر کردند.

    وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در دو سال دولت مردمی ۹۰۰ پروژه به ارزش ۲۱۰ هزار میلیارد در حوزه گردشگری افتتاح کردیم.  ۲۵۸۰ پروژه با رقم ۳۷۰ همت در حال ساخت است که اشتغال‌زایی بیش از صد هزار نفر را به همراه خواهد داشت.

    ادامه دارد …

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *