×
آخرین اخبار

افزایش ۳۵ درصدی افراد جویای کار در استان قزوین

  • کد نوشته: 1786
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۲
  • 726 بازدید
  • در سال ۹۵ تعداد افراد جویای کار در استان قزوین ۱۹ هزار نفر اعلام شده است که نسبت به سال قبل افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

    افزایش ۳۵ درصدی افراد جویای کار در استان قزوین

    به گزارش دیدگاه نیوز از قزوین، مسعود بابایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۵ بیش از ۱۹ هزار نفر در استان قزوین در کاریابی‌های غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم در سال ۹۴ حدود ۱۴ هزار نفر بود.

    وی افزود: یکی از دلایل اصلی بیکاری در کشور و به تبع آن در استان قزوین این است که متأسفانه دانشگاه‌ها براساس نیاز بازار کار دانشجو جذب نمی‌کنند و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی به دنبال کار هستند ولی شغل متناسب با رشته خود را نمی‌یابند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا آهنگ رشد بیکاری کند شود تصریح کرد: در پایان برنامه توسعه باید ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود این در حالی است که سالانه تعداد زیادی هم فارغ‌التحصیل شده به جمعیت بیکاران افزوده می‌شود.

    بابایی با اشاره به اینکه نداشتن یک نظام جامع بازار کار در کشور نیز یکی دیگر از دلایل بیکاری است خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار به سمت خود اشتغالی پیش می‌رود به نحوی که بخش عمده‌ای از مشاغل ایجاد شده در سال ۹۵ به خود اشتغالی اختصاص دارد.

    وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور به صورت فصلی اعلام می‌شود عنوان کرد: نرخ بیکاری در استان قزوین تا پایان خردادماه ۱۱٫۹ درصد و در پایان تابستان به ۱۱٫۶ درصد رسید، این در حالی است که نرخ بیکاری در پایان تابستان سال ۹۵ در کشور ۱۲٫۷ درصد اعلام شده بود.

    بابایی گفت: براساس آمارها به طور متوسط بیش از ۷۰ درصد افرادی که بستر اشتغال آنها در استان فراهم شده، بومی هستند این در حالی است که در شهرستان آبیک به سبب مجاورت با استان البرز و تهران تنها ۲۱ درصد نیروها بومی بوده و مابقی غیربومی هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *