به گزارش دیدگاه نیوز ، محمدرضا پورمحمدی پیش از ظهر امروز (شنبه) در مدت یک ساعت حضور خود در مرکز ارتباطات مردمی استانداری، به سوالات مردم که از طریق شماره تلفن ۱۱۱ مطرح شد، پاسخ گفت.
استاندار آذربایجان شرقی پس از ثبت درخواستهای شهروندان، دستورهای لازم برای پیگیری مشکلات آنها را از سوی دستگاههای مرتبط، صادر و با تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی برای تسریع در رسیدگی به مطالبات مردمی گفتوگو کرد.
پورمحمدی در حاشیه گفتوگو با شهروندان، با اشاره به اینکه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت بهترین روش ارتباطگیری با مردم در شرایط فعلی است، گفت: با توجه به شیوع کرونا و کاهش ارتباطات چهره به چهره، استفاده از ظرفیت سامد بهترین راهکار برای گفتوگوی مستقیم با مردم است.
وی افزود: مسکن، تسهیلات اشتغال، استخدام و مسایل مربوط به شهرداری از موضوعاتی بود که مردم عنوان کردند و برای پیگیری و حصول نتیجه به دستگاههای مربوط ارجاع شد.
استاندار آذربایجان شرقی، هدف از حضور در مرکز سامد را شنیدن مسائل و مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: هیچ یک از درخواستهای مردمی نباید در گیرودار بروکراسیهای پیچیده اداری بماند و باید همه تلاشها برای تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم و رفع آنها به کار گرفته شود.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به وظایف سامد، گفت: سامد یک سیستم ارتباطی مردم با دولت و امکان بسیار خوبی است تا مردم به صورت مستقیم و راحت، مسایل و مشکلات شان را به گوش مسئولان برسانند.
یدالله قاریزاده با بیان اینکه سرور اصلی این سیستم در نهاد ریاست جمهوری مستقر است و تمامی مکالمات آن ضبط میشود، افزود: تمامی مکالمات و نحوه پاسخگویی از سوی نهاد ریاست جمهوری رصد و پیگیری میشود.
وی ادامه داد: تماسهای تلفنی بلافاصله در سامانه ثبت و به دستگاه مربوطه ارجاع داده میشود و سازمانها موظف هستند در عرض ۱۵ روز هر اقدامی را که انجام دادهاند، در سامانه ثبت کنند تا اقدامات انجام شده به ارباب رجوع اعلام شود.
قاریزاده با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۱ هزار و ۹۶۹ تماس با این سامانه ثبت شده، گفت: بیشترین درخواستها و مسائل و مشکلاتی که مطرح میشود مربوط به مشکلات قطعی آب و برق، تسهیلات، اشتغال، مسکن، معیشت، مسائل درمانی درخواست کمک مالی و موضوعات مربوط به شهرداریها بوده است.
هدف از راهاندازی «سامد»، تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاههای اجرایی است.
ارتقا و توسعه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (۱۱۱) که از ضریب نفوذ بالایی در دستگاههای اجرایی برخوردار است، با اصلاح رویکردهای خدمترسانی در راستای استقرار میز خدمت، گام مهمی را در تسهیل شرایط تعاملات و پاسخگویی صحیح متناسب با شأن مردم برداشته است.
سامانه ارتباطی ۱۱۱ با نظارت بر شیوه ارتباطات مردمی دستگاههای اجرایی، خلاءهای موجود را شناسایی کرده و در صورت تخطی سازمانهای ذیربط از چارچوب قانونی، نقش مطالبهگری از جانب مردم را ایفا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید | |||||||
سرپرست دیدگاه نیوز در استان آذربایجان شرقی می باشد. وی دارای بیش از ۱۲ سال سابقه فعالیت خبری در موضوعات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری و . . . بوده و در بیش از 7 خبرگزاری کشوری و استانی فعالیت داشته است.
دیدگاهتان را بنویسید