×
آخرین اخبار

از سرگیری تولید عسل در شهرستان مراغه با شروع فصل شکوفه

  • کد نوشته: 58452
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۲
  • 496 بازدید
  • روابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ويژه مراغه از سرگيري توليد عسل در شهرستان مراغه با شروع فصل شكوفه در این شهرستان خبر داد.
    از سرگیری تولید عسل در شهرستان مراغه با شروع فصل شکوفه

    به گزارش دیدگاه نیوز ، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه ضمن بیان استقرار زنبورستانها و آغاز فعالیت زنبور عسل در باغ شهر مراغه چنین عنوان نمود که شهرستان مراغه با عنایت به طبیعت مملو از گیاهان مختلف و وجود باغات میوه خصوصاً سیب در منطقه بالاترین استعداد را برای پرورش زنبور عسل در فصل بهار دارا می باشد.

    ایشان از باغداران بخصوص باغات سیب خواست که از وجود کندو در باغات خود در زمان شکوفایی گلها استفاده نمایند زیرا که فعالیت زنبور عسل علاوه بر منفعت بر زنبوردار بیشترین بهره را به باغداران در تولید محصول بیشتر در کمک به گرده افشانی درختان دار می باشد.

    کریمی اصل با بیان اینکه شهرستان مراغه با دارا بودن ١٠١٠ زنبورستان و تولید ٣٠٠٠ تن عسل رتبه اول استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است عنوان نمود که این شهرستان در فصل بهار میزبان زنبورداران و کلنی های زنبور عسل از شهرستانهای دیگر نیز می باشد بنابراین رعایت مفاد قانون جامع دامپروری کشور در رعایت فاصله مناسب در استقرار کندوها را الزامی دانست.

     

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *