×
آخرین اخبار

موحدی فر مدیرکل آموزش و پرورش:
احداث پنجمین هنرستان ریلی کشور در استان یزد

  • کد نوشته: 64381
  • ۱۴۰۰-۰۴-۰۱
  • 352 بازدید
  • سومین جلسه ی شورای آموزش و پرورش استان یزد در سال 1400 با حضورحکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و دیگر اعضا در محل پژوهشکده ی تعلیم و تربیت فرهنگیان تشکیل شد.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، “محسن موحدی فر” مدیرکل آموزش وپرورش در این نشست ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) و دهه ی کرامت حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش را خیر مقدم گفت.

    وی از احداث پنجمین هنرستان ریلی کشور در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: افزایش ۵ درصدی رشته های فنی و حرفه ای از اهداف پیش روی ما است .

    مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد ادامه داد : پی گیری های لازم درخصوص ایجاد رشته های مورد نیاز استان در حوزه ی فنی و حرفه ای انجام گرفته و جلسه ای با سرپرست تعاون استان جهت هماهنگی امور برگزار شده است.

    “محسن موحدی فر” با ابراز امیدواری از پشت سرگذاشتن دوران کرونا و مشکلاتی که در این دوره در حوزه ی آموزش بوجود آمد گفت: با هماهنگی ها و مذاکراتی که با وزارت و معاونین وزارتخانه صورت پذیرفته است ، استان یزد به عنوان پایلوت برای پژوهش و بررسی افت آشکار و افت پنهان در آموزش انتخاب شده است.

    مدیر کل آموزش و پرورش از آمار ۶۰۰۰ دانش آموز که نیاز به تلاش بیشتر در کارنامه ی تحصیلی آنها ثبت شده است خبر داد و افزود: اگر این افت در تابستان سال جاری جبران نشود این دانش آموزان تکرار پایه خواهند شد و این موضوع بحرانی را برای آموزش و پرورش استان پیش خواهد آورد.

    وی با اشاره به نرخ مهاجرپذیری استان یزد گفت: ورودی آموزش و پرورش هنوز در حال افزایش است و نرخ ترک تحصیل دانش آموزان در دوره ی متوسطه ی اول و دوم اکثرا مربوط به اتباع است و این افت به غیر از مسائل آموزشی در جنبه های دیگر نیز برای دانش آموزان به وجود آمده است .

    موحدی فر از قول وزارت بهداشت جهت واکسیناسیون معلمین خبر داد و ابراز امیدواری کرد: که در سال تحصیلی آینده کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود.

    در پایان نشست شورای آموزش و پرورش طی مراسمی از بسته ی تولید آموزشی دوره ی ابتدایی رونمایی شد ./ انتهای پیام

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل