×
آخرین اخبار

اجرای برنامه کاهش مخاطرات مرغداریهای غیرمجاز آذربایجان شرقی

  • کد نوشته: 58260
  • ۱۴۰۰-۰۱-۳۱
  • 485 بازدید
  • مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای برنامه راهبردی کاهش مخاطرات بیماری‌های طیور در واحدهای پرورش فاقد پروانه، مشکل تولید و بهداشت این واحدها رفع می شود.
    اجرای برنامه کاهش مخاطرات مرغداریهای غیرمجاز آذربایجان شرقی

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، امیرحسین بهداد در استودیو خبر شبکه سهند افزود: در قالب این طرح تمامی مرغداری‌های غیرمجاز استان با یک مباشر و یا مباشران حقیقی یا حقوقی قرارداد می‌بندند و با عملی شدن آن، هم مشکلات تولید مرغ در بازار و هم بهداشت تولید در حوزه طیور مرتفع می شود.
    وی افزود: این طرح شامل همه مرغداری‌های آذربایجان شرقی می‌شود که در طول سالیان گذشته تاکنون نتوانسته‌اند مجوز فعالیت بگیرند.
    مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به قدمت ۵۰ تا ۶۰ ساله برخی مرغداری های استان تصریح کرد: مرغداری‌های غیرمجاز همانند بمب ساعتی هر لحظه مستعد ایجاد یک فاجعه یا شیوع بیماری‌ طیور هستند.
    وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم مرغداریهای فاقد پروانه بهداشتی را به گونه‌ای سامان دهیم که هم آنها به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند هم سازمان دامپزشکی در زمینه مسائل بهداشتی با مخاطره مواجه نشود.
    مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال با اجرا شدن این طرح راهبردی یک اقدام عملی بسیار خوبی توسط سازمان دامپزشکی ابلاغ شده که بر اساس آن مشکلات تولیدی تولیدکنندگان و تنظیم بازار جهاد کشاورزی و مسائل و مشکلات بهداشتی دامپزشکی مرغداری‌های غیرمجاز حل خواهد شد

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *