×
آخرین اخبار

آموزش به معاونان و کارشناسان مدارس در اولویت باشد

  • کد نوشته: 209656
  • ۱۴۰۳-۱۰-۰۳
  • 3 بازدید
  • تهران- دیدگاه نیوز- وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر هم افزایی معاونین آموزشی در اجرای فرآیند آموزش و برنامه ریزی برنامه مدرسه تراز گفت: از جزئی نگری در تعیین شاخص های الگوی مدرسه تراز پرهیز شود و آموزش به کارشناسان و معاونین ابتدایی و متوسطه استان ها در فرآیند اجرای پروژه مدارس تراز در اولویت باشد.

    به گزارش دیدگاه نیوز از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی امروز دوشنبه سوم دی در جلسه مدرسه تراز که با حضور جمعی از اعضای شورای راهبردی الگو مدرسه تزار در محل سالن جلسات وزیر آموزش وپروش برگزار شد با تأکید بر این که بحث ساختار شکست پروژه هوشمندانه تنظیم شده است، گفت: با توجه به گذشت قریب به سه ماه از سال تحصیلی انتظار می رود اجرای این طرح با سرعت بیشتری دنبال شود.

    وی با تاکید بر ضرورت گفتمان سازی طرح مدرسه تراز افزود: ۲ بخش یکی آموزش کارشناسان ستادی و آموزش معاونان آموزش متوسطه و معاونان ابتدایی استان ها با برگزاری جلسات آموزشی باید در ساختار شکست پروژه مورد توجه قرار گیرد.

    کاظمی با تأکید بر سرعت بخشی اجرای این طرح گفت: آموزش‌ها می‌تواند به صورت آنلاین و یا به صورت ارائه کلیپ هایی دردو بخش مبانی نظری و چارچوب اجرایی و دیگری از زبان معاونان مربوط برای مدیران مدارس، جهت اجرای هر چه بهتر طرح؛ تهیه و ارائه شود.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به الگوی اجرایی مدارس تراز اظهارداشت: در تدوین شاخص‌ها نباید جزیی گرا باشید؛ شاخص، باید واقعی و قابلیت اجرا داشته باشد.

    وی با تأکید بر این که منابع مالی آموزش برای این مهم باید فراهم شود، تصریح کرد: سامانه مربوط به مدرسه تراز نیز باید به سرعت آماده و به سرانجام برسد.

    وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع اعتبار سنجی و تمرین تحلیل برنامه‌های راهبردی برای مدیران مدارس با مجریان پروژه است.

    کاظمی با اشاره به این که هماهنگی و اقدامات لازم در صدور مجوزهای آموزش در مدارس انجام شود، خاطرنشان کرد: نباید تأخیری در فرآیند اجرای پروژه وجود داشته باشد وکارها باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

    به گزارش دیدگاه نیوز، سند تحول بنیادین آذر ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید. این سند در هشت فصل تنظیم و براساس نظر کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است.

    براساس گفته‌های دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، اصلاح نسخه نهایی سند تحول بنیادین در کمیسیون راهبری تحول دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش با دعوت از افراد عضو کمیسیون و هم افراد تعیین شده در مصوبه مربوط به اصلاح، نسخه اولیه سند مورد بررسی قرار گرفته است.

    براین اساس سند تحول بنیادین باید به عنوان نقشه راهی برای مدارس باشد و این موضوع باید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *