×
آخرین اخبار

مروری بر خوانندگی حامد بهداد در فیلم‌ها و سریال‌هایش؛ آکتورِ آوازه‌خوان

  • کد نوشته: 201566
  • ۱۴۰۳-۰۶-۲۷
  • 25 بازدید
  • خوانندگی مثل خیلی از هنرهای دیگر همیشه مورد توجه سینماگران بوده و حامد بهداد هم از جمله بازیگرانی است که بارها خودش را در این جایگاه محک زده است. بهداد جزو بازیگران خوش‌صدای سینمای ایران است و به شکل حرفه‌ای هم خوانندگی را دنبال کرده. صدای او را در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی شنیده‌ایم.

    فیلم «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی یک فیلم کمدی رومانتیک است که آوازخوانی حامد بهداد یکی از برگ برنده‌های آن به حساب می‌آید. این فیلم ۱۵ شهریور اکران شده و جزو فیلم‌های پرفروش این روزهای سینماست. نگاهی داریم به آثاری که حامد بهداد در آنها به عنوان خواننده ظاهر شده است.

    آخر بازی | همایون اسعدیان | ۱۳۷۹

    23

    حامد بهداد در اولین تجربه بازیگری‌اش در فیلم «آخر بازی»، ترانه تیتراژ پایانی هم خوانده است.
    حامد بهداد از جمله بازیگرانی بود که از همان اولین اولین فیلمش «آخر بازی» در سال ۱۳۷۹ مورد توجه قرار گرفت. ماجرای ورودش به سینما از این قرار بود که همایون اسعدیان برای فیلمش دنبال پسری جوان می‌گشته و رامد جوان هم بهداد را معرفی کرده است. بهداد در فیلم «آخر بازی» نقش پویا، نماینده جوانان دهه هشتادی را بازی می‌کند.
    یک جوان دانشجو و نترس که شوخی‌شوخی وارد بازی پیچیده‌ای می‌شود و گیر می‌افتد. در همان اولین قدم بازیگری، خوانندگی را هم تجربه می‌کند. ابتدای این فیلم یک مهمانی خانوادگی به مناسبت تولدش برپاست و او «ببار ای بارون ببار» را با گیتار می‌زند و می‌خواند. البته صدایش را می‌شنویم و تصویرش پشت تیتراژ پنهان است. با این حال تک‌آهنگ بارون از این فیلم با صدای بهداد منتشر شده است. بهداد برای این نقش نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره نوزدهم شد.

    کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره | بهمن قبادی | ۱۳۸۷

    24

    حامد بهداد در فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» در چند سکانس ترانه‌هایی را اجرا کرده است.

    بهمن قبادی سال ۱۳۸۷ فیلمی زیرزمینی به نام «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» ساخت و حامد بهداد یکی از بازیگران نقش اصلی آن شد. این فیلم به‌طور کلی درباره جوان‌های علاقه‌مند به موسیقی بود که به خاطر محدودیت‌های قوانین ایران امکان به نمایش گذاشتن هنرشان را نداشتند. آنها تلاش می‌کردند یا به صورت زیرزمینی آلبوم بیرون دهند و کنسرت بگذارند یا هرطور شده از ایران بروند و در کشورهای دیگر هنرشان را به نمایش بگذارد.

    حامد بهداد یکی از جوان‌های علاقه‌مند به موسیقی بود که تلاش می‌کرد برای گروه‌های موسیقی مجوز بگیرد یا برایشان کنسرت جور کند. در یکی از سکانس‌ها خودش پشت میکروفن قرار می‌گرفت و ترانه «به قربون غم زلف سیاهت» را با حال‌وهوایی محلی اجرا می‌کرد. این فیلم هیچ‌گاه اکران نشد اما اواخر دهه هشتاد به صورت قاچاق به فروش می‌رسید و خیلی‌ها آن را تماشا کردند.

    دندون‌طلا | داوود میرباقری | ۱۳۹۴

    25

    حامد بهداد در «دندون طلا» نقش یک خواننده مجالس عروسی به نام «بلبل» را بازی کرده است.

    حامد بهداد در سریال «دندون طلا» به کارگردانی داوود میرباقری به صورت رسمی در جایگاه خواننده قرار گرفت و چند قطعه اجرا کرد. او نقش جوانی به نام بلبل را داشت که هم در نمایش‌های موزیکال حضور پیدا می‌کرد و می‌خواند و هم در قهوه‌خانه قنبر دیزل مشغول خوانندگی بود. او در مراسم‌های عروسی هم حضور پیدا می‌کرد و در جمع‌های مختلف می‌خواند.

    برای اینکه بتواند بهتر روی سن ظاهر شود توسط قنبر معتاد شده و به جایی رسیده بود که دیگر نمی‌توانست روی پای خودش بند شود. آهنگ‌های او بیشتر روحوضی و شیش‌وهشتی بودند و با آن فضا کاملا تناسب داشتند. زمان انتشار «دندون طلا» بریده‌هایی از اجرای بهداد در سریال «دندون‌طلا» دست‌به‌دست شد و خیلی‌ها تازه متوجه استعداد بهداد در خوانندگی شدند.»

    نیمه‌شب اتفاق افتاد | تینا پاکروان | ۱۳۹۴

    26

    حامد بهداد در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» در چند سکانس خوانندگی می‌کند.

    بهداد در فیلم سینمایی «نیمه‌شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان هم چند قطعه‌ای اجرا کرد. این فیلم درباره عشق مردی جوان به زنی میانسال بود و بهداد نقش این مرد عاشق‌پیشه را داشت. او در یک خانه بزرگ ویلایی که آن را برای مناسبت‌های عروسی و عزا اجاره می‌دادند گلکاری می‌کرد و از آنجایی که خواننده مخصوص مراسم‌ها رفته بود، از او می‌خواستند روی سن قرار بگیرد و در مراسم مختلف بخواند.

    با توجه به حال‌وهوای عروسی یا عزا‌، تم قطعات موسیقی‌اش را تغییر می‌داد و شاد و غمگین می‌خواند. از آنجایی که خواندن بهداد در این فیلم با حس‌وحال عاشقانه‌ای همراه بود صدایش بیشتر به دل نشست. هنوز هم قطعاتی از اجرای او در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

    مفت‌بر | عادل تبریزی | ۱۴۰۲

    27

    حامد بهداد در فیلم «مفت بر» به اجرای ترانه‌های قدیمی می‌پردازد.

    در فیلم «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی با حامد بهداد در دو نقش مواجهیم؛ یک خواننده‌ای خالتور به نام کامران که برای شاد شدن مسافران یک قایق تفریحی می‌خواند و می‌رقصد و بالاوپایین می‌پرد و دیگری رئیس یک شرکت بزرگ به نام هومن که از چارچوب‌های اخلافی و رفتاری خارج نمی‌شود و جدی و عصاقورت‌داده رفتار می‌کند. بهداد در جایگاه کامران، در ابتدای فیلم با اجرایش مخاطبان را سر ذوق می‌آورد. او می‌خواند و همه مشغول جشن و پایکوبی هستند و در همین بخش است که ویژگی‌های این شخصیت به نمایش گذاشته می‌شود.

    بعد از اینکه جای این دو شخصیت باهم عوض می‌شود و هرکدام در جایگاه دیگری قرار می‌گیرند، باز هم کاراکتر کامران نمی‌تواند از خواندن دست بکشد. او در یک مهمانی رسمی، درحالیکه کت‌وشلوار پوشیده و سعی می‌کند در کلام و رفتار مثل هومن باشد، یک مرتبه از جا بلند می‌شود میکروفن به دست می‌گیرد و شروع به خوانندن می‌کند.

    خواندن و مجلس گرم کردن او به قدری مورد توجه قرار می‌گیرد که همه نگاهشان به او تغییر می‌کند و ازقضا کاراکتر جدید برایشان جذابتر به نظر می‌رسد. یکی از جذابیت‌های بازی بهداد به همین تضادهای میان دو شخصیت و اجراهای او به عنوان خواننده برمی‌گردد.

    «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی حسین فرح‌بخش با بازی حامد بهداد، سحر دولتشاهی، بهرنگ علوی، شقایق فراهانی، رضا بابک، قدرت‌الله ایزدی، سیاوش چراغی‌پور و … از ۱۵ شهریور اکران شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *