×
آخرین اخبار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: آب متولی مشخصی ندارد/ به وزیر می گویم راه حلی ندارد

  • کد نوشته: 12338
  • ۱۳۹۷-۰۴-۲۴
  • 762 بازدید
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: متاسفانه آب سازمان و وزارت متولیِ مستقل و قدرتمند ندارد و ادغام در وزارت نیرو است و وزارت نیرو به نظر من بحران آب را جدی نمی گیرد و کوتاهی می کند.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: آب متولی مشخصی ندارد/ به وزیر می گویم راه حلی ندارد

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ عبدالله حاتمیان درباره خشکسالی‌های موجود در کشور اظهار داشت: متاسفانه آب سازمان و وزارت متولی مستقل و قدرتمند ندارد و ادغام در وزارت نیرو است و وزارت نیرو به نظر من قضیه را جدی نمی گیرد و کوتاهی می کند.  

    نماینده مردم درگز در مجلس درمورد مشکلاتی که جهت اجرای آبیاری قطره ای برای مقابله با بحران آب وجود دارد افزود: وزارت کشاورزی با اختیار کشاورزان مواجه است. در مواردی کشاورز با روش صحیح مصرف آب مقاومت می کند و درست است که وزارت نیرو در بعضی مناطق برای چاه‌ها کنتر در نظر گرفته است ولی همه جا چاه وجود ندارد. در برخی مناطق رودخانه است، بعضی جاها چشمه سار و یا قنات است. کشاورزها هم با مشکلاتی برای پرداخت ۱۵ درصد هزینه ای که باید پرداخت کنند برای سیستم آبیاری تحت فشار و درست مصرف کردن و یا کارشکنی بانکها و اداره جات دیگر مواجه هستند.

    وی افزود: من معتقدم قرارگاه اقتصاد مقاومتی که شکل گرفته است باید کمیته های ناظر قدرتمندی داشته باشد. کمیته هایی ناظر که بر صنعت، کشاورزی و.. ورود کنند. قانونی هم در سال ۸۹ مجلس تصویب کردند که قوانین مخل و دست و پا گیر به مجلس و قوه قضائیه معرفی شود تا حذف شوند. متاسفانه تا کنون یک خط قانون علی رقم وجود قوانین بازدارنده به مجلس معرفی نشده در حالی که کشاورز، کارشناس و قاضی همه و همه از این قوانین ناراضی هستند.

    عضو کمیسیون کشاورزی گفت: من در عجبم که چرا دولتمردان ما این قوانین مخل و بازدارننده را به مجلس ارائه نمی کنند که  بخش عمده ای از این قوانین مربوط به بهره وری و تولید و بهره برداری از خاک و اب  است.

    حاتمیان اظهار کرد: ترکیه روی رود فرات سد اتاترک را ساخت و بخشی از هورالعظیم را خشک کرد. روی رود دجله سد ایلیسو احداث کرده و بهره برداری می کند که که همه اینها باعث می شود هورالعظیم به زودی خشک شود و زندگی در سه استان ما را تحت تاثیر قرار دهد. من با وزیر هم که صحبت کردم وزیر هم بیشتر وقت خود را به بیان درد سپری می کند تا راه حل.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *