×
آخرین اخبار

شهرداری تهران و ادارات دولتی‌، بزرگترین بدهکاران شرکت برق

  • کد نوشته: 30444
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۶
  • 466 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران امروز در نشستی خبری درباره اینکه بیشترین مصرف برق تهران در کدام نقاط و بخش‌ها اتفاق می‌افتد؟ گفت: آمار دقیقی به لحاظ منطقه‌ای در این حوزه وجود ندارد چرا که در هر منطقه مشترکین خانگی و صنعتی و تجاری متفاوتی وجود دارد اما به […]

    شهرداری تهران و ادارات دولتی‌، بزرگترین بدهکاران شرکت برق

    به گزارش دیدگاه نیوز حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران امروز در نشستی خبری درباره اینکه بیشترین مصرف برق تهران در کدام نقاط و بخش‌ها اتفاق می‌افتد؟ گفت: آمار دقیقی به لحاظ منطقه‌ای در این حوزه وجود ندارد چرا که در هر منطقه مشترکین خانگی و صنعتی و تجاری متفاوتی وجود دارد اما به طور کلی ۴۱ درصد برق مصرفی تهران توسط بخش خانگی استفاده می‌شود و تلاش داریم تا با مدیریت در این حوزه به پیک مصرف برق در ایام گرم سال کمک کنیم البته این به معنای عدم مصرف نیست بلکه از مشترکین می‌خواهیم ساعت مصرف تجهیزات پرمصرف را تغییر داده و در پیک ساعات مصرف برق در روز از آن استفاده نکنند.

    وی در پاسخ به سوال دیگر درباره میزان تلفات برق تهران اظهار داشت: خوشبختانه شرکت توزیع برق تهران کمترین میزان تلفات در کشور را دارد و این رقم تلفات در سال ۹۲، ۹.۲ بود که طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری به ۶.۲ درصد می رسیم.

    این مقام مسئول درباره میزان مطالبات این شرکت از مشترکین تهرانی نیز پاسخ داد: میزان مطالبات ما از مجموعه مشترکین ۴۰۰ میلیارد تومان است که بیشترین سهم مربوط به شهرداری تهران و ادارات دولتی می‌شود. البته ۸۵ درصد مشترکین تهران رقم قبض ماهانه ای کمتر از ۶۰ هزار تومان دارند که نشان می‌دهند اکثریت تهرانی‌ها در الگوی مصرف استاندارد به استفاده از برق می‌پردازند.

    صبوری با بیان اینکه ۴.۵ میلیون مشترک در تهران داریم که ۷۵ درصد آنها مشترک خانگی هستند، گفت: رویکرد اساسی ما تأمین مطمئن و پایدار برق است. سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار مشترک به این تعداد اضافه می‌شود و برای تأمین و توسعه برق در کشور ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال انجام می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در فصل گرما شاهد جهش مصرف هستیم، اظهار داشت: ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور پیک مصرف برق کشور است که ۵ درصد به طور متوسط در سال، مصرف افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که برای سرمایه گذاری تولید یک مگاوات برق، یک میلیون دلار سرمایه لازم است.

    به گفته این مقام مسئول تا سال ۹۶، پیک مصرف تهران ۴ درصد رشد داشت که این میزان را به ۱.۵ درصد رشد در سال رساندیم.

    صبوری، ۵۰ درصد پیک مصرف برق تهران را متعلق به تجهیزات سرمایشی دانست و تصریح کرد: اگر مشترکین دمای تجهیزات سرمایشی خود را به ویژه در کولرگازی ها به ۲۴ درجه برسانند می‌توانیم مصرف برق را در پیک مدیریت کنیم. البته با ۲۲ هزار مشترک صنعتی، تجاری و مسکونی توافق نامه امضا کردیم تا با استفاده از مولدهایی که در اختیار دارند در زمان پیک مصرف روزانه به کمک بیایند و صرف را در ساعات پیک روز کاهش دهند.

    وی افزود: ۷۰ درصد مشترکین در الگوی مشخص شده، برق مصرف می‌کنند و بررسی‌ها نشان می‌دهد امسال نسبت به سال گذشته کاهش مصرف برق را در تهران شاهد بودیم که به مشتری‌های خوش مصرف رقمی را به عنوان پاداش پرداخت کنیم و در مجموع سال گذشته ۶ میلیارد تومان پاداش دادیم.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران، میزان خاموشی در سال ۹۸ را ۱۸۰ دقیقه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این میانگین ۱۲۰ دقیقه است که باید طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ۹۹ آن را به ۸۰ دقیقه برسانیم. از سوی دیگر ۱۸ روز برای واگذاری انشعاب صرف می‌شد که این مقدار به یک روز کاهش می‌یابد. از طرفی ۹۵ درصد خدمات حوزه برقی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که تا پایان امسال این میزان ۱۰۰ درصد خواهد شد.

    صبوری تعداد مشترکین دارای کنتور هوشمند را ۸۵ هزار مشترک اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین پیک مصرف امسال تاکنون مربوط به ۳۱ خرداد بود که رقم ۴ هزا رو ۱۰۰ مگاوات را تجربه کردیم و با توجه به اطلاعات هواشناسی روزهای آینده، دمای هوا افزایش خواهد داشت و این میزان پیش بینی می‌شود به ۵ هزار مگاوات برسد.

    وی اظهار داشت: ۲۰ درصد پیک مصرف برق تهران برای ادارات دولتی و خصوصی است و به طور کلی ۱۰ درصد انرژی کل کشور در تهران مصرف می‌شود.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران در پاسخ به اینکه نقش انرژی‌های خورشیدی در تأمین برق تهران به چه شکل است؟ خاطرنشان کرد: از آنجایی که فضای بزرگی در تهران برای احداث واحدهای تأمین کننده برق خورشیدی نداریم موظف کرده ایم که در وهله اول دولتی‌ها و همچنین مشترکین تجاری اقدام به احداث سلول‌های خورشیدی برای تأمین برق خود کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.